به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن یحیوی در کمیته آرد و نان شهرستان ورزقان بر ضرورت نظارت مستمر بر نانوایی‌ها با هدف بررسی کیفیت نان پخت شده و جلوگیری از کم فروشی و استفاده از افزودنی‌های غیرمجاز تاکید کرد.

وی توزیع سهمیه آرد ساکنین روستاهای جنگل نشین و صعب العبور که نانوایی ندارد را در اسرع وقت و قبل از شروع بارش‌ برف خواستار شد.

فرماندار ورزقان از بازسازی و بهسازی ۱۰۰ درصد واحدهای صنفی نانوایی‌ در شهرستان خبر داد و اظهار داشت: کاستی‌ های نیز وجود دارد که در جهت رفاه حال مردم، با نظارت و آموزش‌های لازم باید رفع گردد.

وی دهیاران را نماینده دولت در روستاها معرفی و نظارت بر نانوایی‌ ها زیر نظر کمیته آرد و نان شهرستان در روستاها را از وظایف قانونی آنان دانست و تصریح کرد: بخشداری‌ ها می‌ بایست آموزش‌ های لازم را در این خصوص به دهیاران ارائه نمایند.

میکائیلی، بخشدار مرکزی ورزقان نیز در این جلسه با تشکر از تلاش گران این عرصه با اشاره به اینکه طبق بند ۲۰ و ۴۳ ماده ۱۰ اساس نامه دهیاری‌ ها نظارت از نانوایی‌ ها و کیفیت و آرد و نان یکی از وظایف و اختیارات دهیاران است، از اتخاذ تدابیر و تمهیدات مناسب برای اجرایی شدن این وظایف دهیاران در روستاها خبر داد.

انبارته، بخشدار خاروانا نیز با اشاره به صعب العبور بودن جاده‌ های دسترسی روستاهای این بخش به ویژه در فصول سرد و برفی سال، تامین و ذخیره آرد مورد نیاز حداقل یک ماه مردم این بخش در مرکز بخش را خواستار شد.