زین‌العابدین مردانیان در مراسم کلنگ زنی پروژه گازرسانی به ۱۱ روستای هوراند و بخش آبش احمد گفت: رشد و توسعه بخش کشاورزی اقتصاد روستاها را دگرگون می‌ کند زیرا سرمازدگی، خشک‌سالی، گرمای بیش‌ازحد، تگرگ و سیل همواره بخش کشاورزی را در معرض تهدید قرار می‌دهد و اگر بیمه نتواند خسارت‌های کشاورزان را پرداخت کند این قشر زحمت‌کش از فعالیت در بخش کشاورزی دلسرد می‌شوند.

وی ادامه داد: با نام‌گذاری سال بر مبنای اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری وظیفه مسئولان کشوری، استانی و به‌تبع شهرستانی را مضاعف شده و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی نسخه شفابخشی برای رشد اقتصادی و خودکفایی کشور است.

فرماندار شهرستان هوراند بابیان اینکه مدیریت با عدم تحقق اعتبارات و نبود منابع مالی هنر مدیران را نشان می‌دهد، افزود: تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از روستاها سرچشمه می‌گیرد و توجه به بخش کشاورزی، صنایع‌دستی و دام‌پروری روستاها زمینه تحقق شعار سال را فراهم می‌کند.

وی همچنین گفت: حمایت از صنایع‌دستی روستاها نسبت به سال‌های گذشته کمرنگ‌تر شده است و متأسفانه رفته‌رفته به دلیل حمایت‌های کم‌رنگ مسئولان بخش صنایع‌دستی در روستاهای شهرستان هوراند روبه فراموشی قرارگرفته که با این وجود مبنای تحقق اقتصاد مقاومتی در این منطقه مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد.

مردانیان با اشاره به اینکه واردات گوشت قرمز با وجود دامداری‌های صنعتی و روستایی به‌منزله عدم‌حمایت از دام‌پروران است، تصریح کرد: روستاهای شهرستان هوراند در بین شهرستان‌های آذربایجان شرقی به‌عنوان پایلوت اجرای طرح آبخیزداری انتخاب‌شده و این طرح با مشارکت اهالی و ساکنین روستاها در هوراند اجرایی می‌شود.