به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر مجید خدابخش در حاشیه بازدید از روند احداث پروژه بزرگراه اهر – تبریز با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی بزرگراه اهر – هریس – تبریز، در دولت تدبیر و امید از ۱۷ درصد به ۵۷ درصد افزایش‌ یافته است، گفت: امسال حداقل باید ۳۰ کیلومتر از این بزرگراه آسفالت‌ ریزی شده و زیر بار ترافیکی رود تا بخشی از مطالبات مردم برآورده شود.

وی بر لزوم همکاری مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در راستای تسریع در پروژه‌ ها تأکید کرد و خاطرنشان نمود: مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی ظرفیتی برای استان هستند که امیدواریم با همکاری نمایندگان، وعده مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص بزرگراه اهر – هریس – تبریز تحقق یابد.

استاندار آذربایجان شرقی خواستار افزایش تعداد ماشین‌ آلات سنگین در جهت تسریع در ساخت بزرگراه اهر – تبریز شد و افزود: بر اساس گزارش سازمان برنامه‌ و بودجه، جاده اهر – تبریز یکی از پرحادثه خیرترین جاده‌ های کشور محسوب می‌ شود و قطعاً هر شهروندی که در این جاده دچار جراحت و فوت می‌ شود، برای کشور خسارت است.

دکتر خدابخش بزرگراه اهر – تبریز را شاه‌ راه ارتباطی استان‌ های اردبیل و آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: جاده زیربنای توسعه هر منطقه است که برای بهره‌ مندی مردم منطقه ارسباران (قرهداغ) از راه و جاده مناسب، نهایت تلاش را خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان از توسعه راه‌ آهن به شهرستان های اهر و هریس در آینده ای نزدیک خبر داد، و گفت: با توسعه راه آهن و بزرگراه می توان در توسعه منطقه از هر حیث سرعت بخشد و یقیناً تلاش می کنیم تا در آینده ای نزدیک مردم این شهرستان ها از امکانات راه آهن نیز بهره مند شوند.