به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت‌ الله عبدالهی، قبل از ظهر امروز در حاشیه بازدید از روند احداث پروژه بزرگراه اهر – تبریز، در سال جاری ۱۹ میلیارد تومان اوراق و ۵ میلیارد تومان اعتبار نقدی به بزرگراه اهر – هریس – تبریز اختصاص یافته است که این اعتبار نقدی تاکنون واریز نشده است.

وی افزود: وقتی می‌ گوییم جاده اهر – تبریز، جز پر حادثه‌ خیزترین جاده‌ های آذربایجان شرقی و کشور به‌ حساب می‌ آید، بدان معنی نیست که بخواهیم اعتبار جذب کنیم، بلکه حادثه‌ خیز اعلام کردن این جاده بر اساس گزارش‌ های سازمان برنامه‌ و بودجه کشور است.

نماینده مردم اهر و هریس بابیان اینکه انصافاً بزرگراه اهر – هریس – تبریز در دولت تدبیر و امید پیشرفت قابل‌ توجهی داشته است، گفت: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی قول آسفالت‌ ریزی ۳۰ الی ۳۵ کیلومتری این بزرگراه در سال جاری را داده‌ اند که امیدواریم شرایط جوی اجازه دهد تا وعده مسئولین امر تحقق یابد.

ضرورت اتصال شهرستان های اهر و هریس را به شبکه ریلی کشور

عبدالهی بر ضرورت اتصال شهرستان های اهر و هریس را به شبکه ریلی کشور خواستار شد و گفت: ایجاد راه‌ آهن و اتصال شهرستان های اهر و هریس به شبکه ریلی کشور، یکی دیگر از مطالبات جدی مردم منطقه می باشد.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان‌ های اهر و هریس جزو منطقه های معدن خیز آذربایجان شرقی هستند، اظهار داشت: توسعه راه‌ آهن در منطقه ارسباران (قره داغ)، به‌ ویژه شهرستان‌ های اهر و هریس علاوه بر توسعه منطقه بر توسعه معادن این شهرستان نیز تأثیر گذار خواهد بود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در پایان به مشکلات به وجود آمده در معدن مس انجرد نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مشکل اجتماعی این معدن به‌ طور کامل حل‌ شده و اخیراً با همکاری سرمایه‌ گذار و مدیران معدن، مشکل عدم صدور مجوز زیست‌ محیطی نیز در آستانه حل شدن است.