به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی، در دیدار با رؤسای هیئت های ورزشی شهرستان اهر که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد، جذب و ساماندهی نخبگان را از اولویت‌ های وزارت ورزش و جوانان در دولت دوازدهم برشمرد و گفت: مهم ترین تهدیدهای جامعه امروز آسیب های اجتماعی بوده و تنها راهی که می توان در کاهش این آسیب ها موفق عمل کرد، سوق دادن جوانان و نوجوانان به سمت ورزش خواهد بود.

وی افزود: تعدد هیئت‌ های ورزشی در سطح شهرستان، نشان دهنده وجود ظرفیت‌ های بسیاری در این حوزه است که فعال بودن و پویایی این هیئت‌ ها بهترین پتانسیل در راستای توسعه و ترویج ورزش در بین جوانان و نوجوانان خواهد بود.

فرماندار اهر با تأکید بر اینکه همه مسئولان باید برای برجسته‌ سازی جامعه ورزشی شهرستان اهر تلاش کنند، گفت: یکی از مطالبات جوانان، نوجوانان و جامعه ورزشی این شهرستان تکمیل استادیوم ۵ هزار نفری است که امیدواریم با پیگیری مسئولین و نماینده پرتلاش اهر و هریس، این پروژه نیمه تمام را تعیین تکلیف کنیم.

محمودی در ادامه خواستار فراهم شدن شرایط ورزش برای کودکان نیز شد و گفت: باید توجه به اینکه مهم ترین رویکرد ورزش ایجاد نشاط و شادابی است، باید شرایطی فراهم شود که بتوانیم فعالیت های ورزشی از کودکی پایه گذاری گردد.

وی با ذکر اینکه مسئولان دولت تدبیر و امید به امور جوانان، اوقات فراغت و اشتغال بیش از پیش توجه دارد، اضافه کرد: یکی از مهم ترین وظایف دولت در قبال جوانان، ایجاد اشتغال و مهارت‌ آموزی است که قرار است کمیته ای تحت عنوان کمیته مهارت آموزی در این خصوص تشکیل شود.

فرماندار شهرستان اهر در پایان از شرکت ها و بخش های خصوصی خواست تا از تیم ها و قهرمانان ورزشی شهرستان در جهت تقویت و پیشرفت آنان حمایت کنند.