به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس امینیان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گفت: خداآفرین جزو سه شهرستان برتر استان در امر مبارزه با مواد مخدر است اما برای رسیدن به وضعیت مطلوب در این امر و کاهش تهدیدها باید با مشارکت جمعی تلاش کنیم.

وی بر ایجاد حساسیت در جامعه نسبت به امر مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: سوء مصرف مواد مخدر گریبانگیر جامعه است و یکی از چهار عامل مرگ و میر در کشور بعد از تصادفات رانندگی، سکته های قلبی و سوختگی می باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بطور میانگین در سالهای اخیر حداقل روزانه ۱۰ نفر بر اثر ناخالصبهای موجود در مواد مخدر و مصرف بیش از حد جان خود را از دست میدهند، گفت: به لحاظ اقتصادی سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه از بابت مواد مخدر بر اقتصاد کشور تحمیل می شود و به لحاظ فرهنگی و اجتماعی نیز علاوه بر مورد هجمه قرار دادن باور و نگرش و اعتقادات مردم آمار زندانیان با جرایم خشونت، سرقت، قتل عمد، شرارت، کودک آزاری و همسر آزاری، افزایش طلاق و زیر سوال بردن عفت عمومی افزایش یافته است.

مهندس امینیان، پیشگیری، مقابله، درمان و بازتوانی را سه مرحله مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و گفت: درمان و بازتوانی سخت ترین مرحله است چرا که بیش از ۹۰ درصد موارد غیر قابل برگشت می باشد.

وی ادامه داد: شورای هماهنگی به منظور مبارزه همه جانبه عمل می کند، بنابراین باید با برنامه ریزی و آموزش گروههای مرجع و آگاه سازی و اطلاع رسانی از آسیبهای سوء مصرف مواد بویژه در مناطق آلوده شهرستان درصدد کاهش تقاضا باشیم.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خداآفرین از برگزاری همایش مبارزه بامواد مخدر بامحوریت پیشگیری در سوم آبان ماه امسال خبر داد و افزود: برگزاری همایش نمود بیرونی جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر را نشان می دهد و نیز حساسیت و توجه جامعه را به این موضوع افزایش می دهد.

فرماندار خداآفرین در پایان بر استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی در راستای آموزش جوانان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: با مدیریت محتوایی شبکه های اجتماعی و راه اندازی شبکه های مختلف باید آموزشهای موثر انجام شود تا جلوی سوء استفاده های دشمن از این راه گرفته شود.