به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مدد سمندری در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شهرستان اهر با بیان اینکه دولت مصمم است بتواند در روستاها با اعتبار ویژه‌ ای که در نظر گرفته اشتغال ایجاد کند، گفت: در این راستا دولت تدبیر و امید با پرداخت تسهیلات ویژه گام های ارزشمندی بر می‌ دارد.

با اشاره به اینکه صنعت گردشگری منطقه ارسباران و شهرستان اهر، لایق سرمایه‌ گذاری است، اظهار کرد: با وجود صنعت گردشگری و جاذبه‌ هایی که در این منطقه وجود دارد، نیازمند آن هستیم که با همکاری همدیگر ظرفیت‌ های گردشگری را از بالقوه به بالفعل تبدیل کرده و از آن برای اشتغال‌ زایی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: مصوبات جلسات قبلی کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شهرستان اهر آن‌ طور که باید و شاید اجرایی نمی‌ شود و انتظاری که از دستگاه‌ های زیر مجموعه این کارگروه داریم توجه ویژه و برداشتن قدم‌ های مؤثر برای اجرای مصوبات آن است.

معاون فرماندار اهر، پارک جنگلی فندقلو و کمپ گردشگری سد ستارخان را از ظرفیت‌ های گردشگری شهرستان اهر عنوان کرد و افزود: دستگاه‌ های ذیربط اعلام کنند که اگر سرمایه‌ گذاری برای سرمایه‌ گذاری در طرح‌ های گردشگری وجود دارد در چه مرحله‌ ای است و یا اینکه اگر با مشکلی مواجه‌ اند مشکل آن‌ ها چه چیزی است.

وی با انتقاد از عدم تجهیز روشنایی مسیر ورودی اهر از سمت جاده اهر – تبریز، گفت: متأسفانه دو سال است که پیمانکار از اجرای پروژه سیستم روشنایی مقابل سایپا تا دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر را اجرایی نمی‌ کند که امیدواریم اداره راه و شهرسازی شهرستان با تعیین پیمانکار جدید به وضعیت تاریکی ورودی اهر از سمت تبریز روشنایی ببخشد.

معاون فرماندار شهرستان اهر در پایان با تأکید بر اینکه منطقه ارسباران و شهرستان اهر از محورهای گردشگری تبریز ۲۰۱۸ است، خاطرنشان کرد: سهم و برنامه‌ های شهرستان اهر و منطقه ارسباران از تبریز ۲۰۱۸ نباید تنها بر روی کاغذ باشد که اگر برنامه‌ ریزی دقیق در جهت جذب گردشگران به این منطقه وجود داشته باشد، می‌ توان از ظرفیت‌ های این رویداد مهم بین المللی نیز بهره‌ مند شد.