به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت‌ اله عبدالهی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با اعلام اینکه کشور از نظر کیفیت آموزش به دانش آموزان و حتی دانشجویان رنج می‌ برد، گفت: مسئولان آموزش و پرورش باید بدانند که در صورت عدم توجه به افزایش کیفیت آموزشی، حرفی برای گفتن به نسل‌ های آینده نخواهیم داشت.

وی افزود: متاسفانه در اکثر مدارس فقط می‌ خواهند درصد قبولی در کنکور را افزایش دهند و به افزایش کیفیت آموزشی توجهی نمی کنند که باید مسئولان آموزش و پرورش به صورت تحصصی به این موضوع پرداخت کنند.

نماینده اهر و هریس در ادامه با ذکر اینکه هر یک از مدیران مدارس می‌ توانند در رفع کمبود های آموزش و پرورش مؤثر واقع شوند، گفت: مدیر آموزش و پرورش اهر به تنهایی نمی‌ تواند همه مشکلات را حل کند، بلکه مدیران مدارس و معاونین به نحوی می‌ توانند با انجام ایده های جدید در رفع کمبودها و موانع تأثیرگذار باشند.

مهندس عبدالهی همچنین در خصوص نوسازی و تجهیز مدارس منطقه گفت: با توجه به محدودیت های مالی وزارت آموزش و پرورش، برای نوسازی و تجهیز مدارس شهرستان اهر می‌ بایست علاوه بر دولت، از خیرین نیز کمک بگیریم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به بدهی‌ های مدارس شهری و روستایی اهر، هریس و خواجه نیز اشاره کرد و افزود: مدارس آموزش و پرورش اهر، هریس و خواجه، ۶۱۲ میلیون تومان به شرکت ملی گاز بدهی دارند که امیدواریم با مساعدت هایی که وزیر نفت خواهند کرد، این مشکل آموزش و پرورش منطقه حل گردد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجلس باید از روزمرگی خارج شود، بیان کرد: توجه به مشکلات آموزش و پرورش، اصلاح سیستم بانک‌ ها، حمایت از تولید و اشتغال از جمله مواردی است که باید مجلس شورای اسلامی به این مسائل بیشتر از گذشته وقت صرف کند.

نماینده اهر و هریس  گفت: مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با احداث خانه امید برای بازنشستگاه و سالمندان در شهرستان اهر موافقت کرده‌ است که مقدمات احداث آن در حال انجام می باشد.

بیت‌ اله عبدالهی در پایان گفت: اگر پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز به پایان برسد، قطعا موانع توسعه ارسباران نیز از پیش رو برداشته خواهد شد که به صورت ویژه پیگیر این موضوع هستیم.