دکتر رحیم شهرتی فر در دیدار کارشناسان سازمان یونسکو و معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با وی گفت: مردم جمهوری اسلامی ایران از قرن های متمادی به مسائل فرهنگی و تمدنی علاقه داشته اند و همواره در این حوزه فعالیت های بسیار ویژه ای انجام داده اند.

 وی با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان یونسکو در حدود ۷۰ سال پیش ابراز کرد: در این مدت و به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همکاری های بسیار خوبی با سازمان یونسکو در حوزه های مختلف داشته ایم و از این پس نیز علاقه مند به تقویت روابط متقابل هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت های بی نظیر منطقه جنگلی و گردشگری ارسباران تصریح کرد: این منطقه یک نعمت خدادادی برای مردم کره زمین محسوب می شود و باید برای حفاظت از این مناطق بیش از پیش توجه کرد.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی خطاب به کارشناسان سازمان یونسکو اظهار کرد: خوشحال هستیم که جنگل های ارسباران در آستانه ثبت جهانی قرار دارند و ما نیز نهایت تلاش خود را برای حفاظت از محیط زیست این منطقه بی نظیر جنگلی به کار می گیریم.

شهرتی فر ابراز کرد: اداره کل حفاظت از محیط زیست استان تا کنون حفاظت کامل از منطقه از منظر پوشش گیاهی و حیات وحش را به خوبی انجام داده و اداره کل منابع طبیعی نیز برای حفاظت از اراضی ملی برای حفظ مالکیت عمومی دولت در این مناطق نیز تلاش می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توسعه کشاورزی مکانیزه و مدرن در مناطق جنگلی را یکی از مهم ترین سیاست های دولت دوازدهم عنوان کرد و ادامه داد: بر همین اساس، توسعه کشت مکانیزه در حاشیه ارس یکی از مهم ترین برنامه های مدیریت ارشد استان است تا از طریق اجرای این طرح، هم معیشت کشاورزان منطقه تامین شود و هم کمترین آسیب به مناطق جنگلی بخصوص در نقاط پرشیب وارد شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ثبت جهانی منطقه ارسباران به عنوان یک جاذبه طبیعی توسط سازمان یونسکو رسالت مدیران استان برای حفاظت هرچه بیشتر از این منطقه را بیش از پیش ایجاب می نماید و تمامی دستگاه های مسئول، فرمانداران، بخشداران و … خود را متعهد به برگشت مناطق جنگلی به حالت طبیعی خود می دانند.

 در این نشست همچنین طالبی، معاون رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و همچنین کارشناسان سازمان یونسکو به بیان نکته نظرات خود در این خصوص پرداختند.