به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دومین جشنواره شعر ارسباران با حضور شاعران استان آذربایجان شرقی به همت معاونت فرهنگی اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان اهر و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون بسیج هنرمندان شهرستان اهر در این شهرستان برگزار خواهد شد.

این جشنواره در ۳ بخش “آئینی، “مذهبی و دفاع مقدس”، “ویژه” و آزاد” با موضوعات مختلف برگزار خواهد شد.

موضوعات بخش “آئینی، مذهبی و دفاع مقدس”، انتظار و مهدویت، ایثار و شهادت و مدافعان حرم، جنگ نرم و استکبار ستیزی و انقلاب اسلامی و انقلابی گری خواهد بود و موضوعات بخش “ویژه” نیز شهدای منطقه ارسباران، ارسباران منطقه شجاعت است  و زیبائیهای منطقه ارسباران اعلام شده است.

در این جشنواره هر شاعر حداکثر ۳ اثر به زبان های آذری و فارسی می تواند عرضه نماید و آثار ارائه شده نباید در دیگر فراخوان ها شرکت داده شده  و یا در مجموعه ای به چاپ رسیده باشد.

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ١٠ آذرماه ١٣٩۶می باشد و زمان برگزاری  اختتامیه جشنواره نیز ٢٣ آزماه ١٣٩۶ اعلام شده است.

به ٣ نفر اول جشنواره تندیس جشنواره، لوح افتخار و هدیه نقدی، ٣ نفر دوم، تندیس جشنواره، لوح افتخار هدیه نقدی و ٣ نفر سوم نیز تندیس جشنواره، لوح افتخار هدیه نقدی اهدا می گردد.

همچنین به ۵ نفر منتخب بخش ویژه تندیس جشنواره، لوح افتخار هدیه نقدی و ٢ نفر منتخب بخش آزاد نیز تندیس جشنواره، لوح افتخار هدیه نقدی اهدا خواهد شد.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره شعر ارسباران، شعرا می بایست آثار خود را تا تاریخ ١٠ آذرماه ١٣٩۶ به معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه شهرستان اهر واقع در پارک شیخ شهاب الدین اهری تحویل دهند.