به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام و المسلمین جواد حاجی زاده در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر سال ۱۳۹۶ که در دانشگاه پیام نور واحد اهر برگزار شد، از برپایی موکب شهدای منطقه ارسباران برای خدمات‌ رسانی به زائرین امام حسین (ع) خبر داد و گفت: متاسفانه برخی از شهرهای منطقه ارسباران، آن‌ طور که باید و شاید در برپایی موکب شهدای ارسباران همکاری نکردند و ظاهرا شهرستان هریس نیز به‌ صورت مجزا موکبی برپا خواهد کرد.

وی افزود: انتظار میرفت همان‌ گونه‌ که یادواره شهدای منطقه ارسباران به‌ صورت منطقه ای برگزار می‌ شود، موکب اربعین نیز به‌ صورت منطقه‌ ای برپا شود که متاسفانه همکاری های مناسبی انجام نگرفت.

حاجی‌ زاده در ادامه از حضور یکپارچه مردم اهر در تشییع پیکر شهید محمد حسن فتح اله پور تشکر و قدردانی کرد و گفت: زمان مراسم به‌ نحوی بود که شاید همه فرصت حضور در مراسم تشییع را نداشتند ولی از تمامی طبقات جامعه برای بدرقه این شهید در صحنه حضور یافتند که این حضور نشان از وحدت و حضور مردم در صحنه‌ هاست.

امام جمعه اهر گفت: اکنون‌ که تنها ۵ ماه از پایان سال جاری باقی‌ مانده است، بایستی دستگاه‌ ها و مسئولین اعلام کنند که چه‌ کارهایی در رابطه با تحقق اقتصاد مقاومتی در منطقه و شهرستان انجام‌ شده است.

وی همایش توسعه پایدار و بهره‌ وری را اقدامی ارزشمند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال عنوان کرد، گفت: هر همایش علمی که منطقه برگزار می گردد، نه‌ تنها شهرستان را به‌ صورت گسترده مطرح می نماید، بلکه باعث خارج شدن منطقه از انزوا نیز خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی زاده با تأکید بر اینکه همه وظیفه‌ داریم تا بدنه کشور را از نظر اقتصادی تقویت کنیم، بیان کرد: اگر بخواهیم کشورمان از هر نظر علی‌ الخصوص اقتصادی قدرتمند باشد، راهی جز تحقق اقتصاد مقاومتی نداریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر در پایان با اشاره به اینکه تا زمانی کشورمان به نفت متکی باشد، به‌ منزله این است که اهرم فشار را در اختیار دشمن قرار می‌ دهیم، گفت: بایستی توجه داشته باشیم که با توسعه صادرات غیرنفتی، می‌ توان در رونق اقتصادی نیز تأثیر گذار بود.