به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)،‌ حجت الاسلام عباس عباسزاده در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز گفت:‌ برگزاری نمایشگاه کتاب تذکر و تلنگری است که ما در زندگی خود اهم و مهم را فراموش نکنیم.

وی با اشاره به این که کتاب غذای روح و ابزاری برای انتقال علم از نسلی به نسل دیگر است،‌ خاطرنشان کرد: اگر کتاب و قلم را از زندگی حذف بکنیم کمر علم را شکسته‌ ایم.

موسس و مدیر مسئول انتشارات شاکر افزود:‌ انسان یک موجود فراموشکار است و گاهی اولویت های اولیه خود را هم به فراموشی می سپارد اما آنچه مطالعه می کنیم تا آخر عمر و بلکه با انتقال به نسل‌های آینده جاودانه می‌شود و از این رو برگزاری نمایشگاه یادآور جایگاه کتاب است.

استاد دانشگاه هنر اسلامی تبریز با تاکید بر اهیت حضور قشر دانشگاهی در نمایشگاههای کتاب گفت:‌ دانشجویان به دلیل قرار داشتن در سن آموختن، می‌توانند به بهترین نحو از نمایشگاه کتاب بهره ببرند و می بایست شاهد حضور فعال آنها در نمایشگاه باشیم.

حجت الاسلام عباس عباسزاده گفت:  مخاطب اصلی نمایشگاه‌ها نسل جوان هستند که باید از تجربیات گذشتگان بهره بگیرند و آینده خود را به بهترین شکل بسازند.

یادآور می‌شود، پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی از دوم تا هفتم در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می‌شود.