به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، متن پیام استاد معظم حاج شیخ علی فروغی به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

خدا را شاکریم که توفیق حضور بر سر سفره ی اولیایش را بر ما عنایت فرمود تا از داشته های آنان بر ما نیز افاضه شده به مقام امن راه یابیم و از پریشانی ها و اضطراب ها؛ حزن ها و خوف ها رها شده با یاد خدا به آرامش جان و دل برسیم که الا ان اولیا الله لا خوف علیهم و لا هم یحزنون
ذکر صالحین از اسباب نزول رحمت حق تعالی است پس ما محتاج یاد انانیم تا بر مزرعه ی جان ما باران رحمت حق ببارد که بروییم و درخت وجودمان بارور شده به ثمر بنشینیم.

اگر از آسمان وجود اولیا بر عالم و آدم نبارد به سالی دجله ی انسانیت به خشک رودی تبدیل می شود.

حق مطلب این است که آنان در حریم قدس الهی عند ملیک مقتدر در نشیمنگاه صدق نشسته اند و هیچ نیازی به ما ندارند چرا که از جلوه جمال و جلال و نور و کمال بی انتهای دوست پر شده اند پس یاد انان موجب خیزش و حرکت به سوی خیر و کمال است.

و جناب شیخ قربانعلی ترخان از این طایفه بودند که سال ها در وصال دوست کوشیدند و ریسمان طاعت یار بر گردن آویختند.

از دوره جوانی همت گماردند تا خداوند از غیب استادی بر ایشان فرستاد به همراه استادی چون میر احمد به تهذیب نفس پرداختند و چه بلاهاو سختی هایی در این مسیر دیدند تا اینکه متحقق به این بیان شدند.

اخرجوا من الدنیا قلوبکم قبل ان تخرج من الدنیا ابدانکم و چه سیر و سفرهایی روحانی با استادشان داشتند و چه حکایت در کشف و کرامات از این مرد الهی شنیدیم که آن حقایق در این بیان نمی گنجد.

اهل دلی که حسرت وصال یار را در دل سالکان کوی دوست کاشت و آتش عشق در سینه ی مستعدان برافروخت تا بار سفر بست و به سوی قدسیان شتافت.

بی معرفت مباش که در من مزید عشق
اهل نظر معامله با آشنا کنند

ای دوستان فرصت غنیمت شمارید و بیایید ؛ از قافله عقب نمانید.

به یاد آن عزیز گرد هم آییم که رسول خدا فرمود تنزل الرحمه عند ذکر الصالحین

با یاد صالحان رحمت حق بر دلها و جانها ؛ بر زمین و زمان می بارد تا زمینیانو زمانیان سیراب شوند.

العبد علی فروغی