به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در حاشیه برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌ المللی کتاب تبریز و نهمین نمایشگاه مطبوعات استان آذربایجان‌ شرقی با تاکید بر لزوم برگزاری چنین نمایشگاه‌ هایی گفت: نمایشگاه کتاب گامی ارزشمند در راستای توسعه فرهنگی جامعه است.

وی افزود:‌ آذربایجان از دیرباز تاکنون مهد فرهنگ و هنر بوده و هست و امروز نیز افتخار می‌ کنیم که این نمایشگاه را در قلب مهد فرهنگ و تمدن آذربایجان می‌ بینیم.

فرماندار اهر همچنین با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه مطبوعات استان گفت: حضور مطبوعات و پایگاه‌ های خبری شهرستان‌ ها در کنار نشریات مرکز استان، از نقاط قوت این نمایشگاه است.

وی افزود: ‌نشریات محلی شهرستان اهر نیز در این نمایشگاه به صورت فعال شرکت کرده‌ اند و این نشان دهنده ظرفیت فرهنگی آذربایجان است.

محمودی با بیان اینکه هم مطبوعات و هم کتاب برای ارتقای فرهنگ در جامعه لازم و ضروری هستند، خاطرنشان کرد: علی رغم این که فضای مجازی در عصر ما حاکم است، اما کتاب و روزنامه و مطبوعات هنوز همان اهمیت و جایگاه خود را دارند که در ایت میان نقش خانواده‌ ها در ارتقای سواد رسانه‌ ای و ترویج فرهنگ مطالعه در بین جوانان و نوجوانان بسیار با اهمیت است.