به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، میر احد حسینی در حاشیه بازدید از غرفه ویژه مطبوعات و پایگاه‌ های خبری شهرستان اهر با بیان اینکه طی شش‌ ماهه نخست سال جاری حدود ۱۸ هزار فرصت شغلی در استان آذربایجان شرقی ایجاد شده است، افزود: سهم استان آذربایجان شرقی از تسهیلات اشتغال فراگیر ۸۳۰ میلیارد تومان است.

وی همچنین از اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان به اشتغال فراگیر در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال کشور خبر داد و گفت: از این اعتبار سهم آذربایجان شرقی ۸۳۰ میلیارد تومان بوده که برای اشتغال فراگیر هزینه خواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: در سطح کشور ابلاغ استفاده تسهیلات اشتغال فراگیر به بانک‌ ها صادر شده ولی هنوز شعبه مرکزی بانک ملی ایران استفاده از این تسهیلات را به شعبه استان آذربایجان شرقی ابلاغ نکرده است.

وی بابیان اینکه ۱۰ رسته پر محصول و پر اشتغال برای پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر را در آذربایجان شرقی شناسایی کرده‌ ایم، ابراز داشت: رسته‌ های پراشتغال این تسهیلات شامل بافندگی، فرش دستباف، گردشگری، خشکبار، سیب و انگور و باغبانی خواهند بود.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه در طول سال گذشته ۲۰۰ تعاونی در سطح استان آذربایجان شرقی افتتاح‌ شده است، گفت: در این تعاونی‌ ها ۶ هزار نفر مشغول به کار شده‌ اند و طرح‌ های متعددی نیز در حوزه صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی اجرا و برای جمعی از بیکاران اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در پایان در خصوص برگزاری نمایشگاه مطبوعات استان آذربایجان شرقی گفت: استقبال بازدیدکنندگان از این نمایشگاه نسبت به گذشته بی‌ نظیر است که امیدواریم رسانه‌ های آذربایجان شرقی بتوانند در راستای انعکاس اخبار دقیق و صحیح با رسانه‌ های سایر استان‌ ها رقابت کنند.