به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس محمدصادق پورمهدی در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی با اعلام اینکه نقش رسانه ها در آگاه سازی مردم و اطلاع رسانی رویدادهای جامعه مهم است، گفت: رسانه ها در اطلاع رسانی و انعکاس مطالب باید امانت دار بوده و بایستی از جانبداری و داشتن نگاه سیاسی پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه صداقت در نوشتار و گفتار از ویژگی های مهم رسانه هاست، اظهار کرد: اعمال نظر شخصی در بیان مطالب موجب سلب اعتماد مردم به رسانه می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: رسانه ها در تمام ابعاد هم از لحاظ اجتماعی و فرهنگی در جامعه نقش آفرین بوده و تعدادی از خبرگزاری هابه عنوان زبان گویای دولت در سال های اخیر خوب عمل کرده و در مسیر رشد قرار گرفته اند.

پورمهدی در خصوص نقش نمایشگاه های کتاب و مطبوعات در افزایش اطلاعات مردم و آگاهی بخشی به آن ها، افزود: با توجه به استقبال خوب مردم و شهروندان،  این نمایشگاه ها می تواند در ارتقای سطح آگاهی آنان موثر باشد.

وی در پایان با اشاره به رشد فضای مجازی در زمان کنونی گفت: در این فضا هر شهروند می تواند یک رسانه باشد و باید این رسانه ها نیز به سمت تخصصی شدن حرکت کنند.