به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسین غفاری در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات استان آذربایجان شرقی و غرفه ویژه مطبوعات و پایگاه های خبری شهرستان اهر گفت: نماینده مردم شریف شهرستان های اهر و هریس پیگیر این هستند که برای تشکل‌ های تعاون روستایی ۳ میلیارد تومان تسهیلات جذب کنند تا تعاونی ها نیز بتوانند نهاده‌ های خود را از طریق همین تسهیلات به کشاورزان برسانند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه مطبوعات استان آذربایجان شرقی از هر لحاظ حائز اهمیت است، اظهار کرد: غرفه ویژه مطبوعات و پایگاه های خبری اهر به منزله وحدت رویه بین رسانه‌ های این شهرستان است که توانسته‌ اند با یک هدف و در یک مسیر حرکت کنند.

مدیرکل سازمان تعاون روستایی استان با بیان اینکه هر کسی که علم و دانش بیشتری داشته باشد، در واقع توانا هستند، گفت: هر اندازه‌ ای که فضای رسانه‌ ای، اطلاع‌ رسانی و مطبوعاتی گسترش یابد، نشان می‌ دهد توسعه انسانی در محوریت قرار گرفته و توسعه جامعه در این راستا توسعه انسانی را در پی دارد.

غفاری در ادامه به فعالیت‌ ها و محورهای عملکردی سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: تعاون روستایی می‌ خواهد بهره‌ وری محصولات کشاورزی را افزایش دهند تا بتوانیم کشاورزی‌ مان را اقتصادی کنیم و این امر میسر نمی‌ شود مگر اینکه زنجیره تولید را بهبود بخشیده و کامل کنیم.

وی توانمندسازی کشاورزان با ایجاد تشکل را از رسالت‌ های سازمان تعاون روستایی استان عنوان کرد و گفت: با توانمندسازی کشاورزان سعی داریم ضمن جمع‌ آوری محصولات کشاورزی، تولیدات کشاورزان را به بازار های جهانی صادر کند.

مدیرکل سازمان تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی در پایان با اعلام اینکه تعاون روستایی شهرستان اهر توانسته به وظایف خود به‌ خوبی عمل کند، گفت: احداث باسکول و ساماندهی خودروهای ترانزیتی از جمله اقدامات است که در روستای ورگهان برای صادرات محصولات تولیدی باغی انجام گرفته است.