به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در ششمسن جلسه شورای اداری سال ۱۳۹۶ شهرستان اهر ضمن اعلام اینکه حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، نشان از اتحاد، وحدت و همدلی آحاد مختلف جامعه است، گفت:  برنامه‌ ریزی‌ های گسترده‌ ای برای حضور مردم در راهپیمایی روز ۱۳ آبان در کشور و شهرستان اهر انجام‌ شده که حضور مسئولان و کارکنان ادارات در کنار مردم باعث ایجاد اتحاد بیشتر در بین آحاد مختلف جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی، اظهار کرد: اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان اهر در این نمایشگاه که در روز های گذشته در مرکز استان برگزار شد خوش درخشیدند و نام شهرستان اهر را پرآوازه کردند.

فرماندار اهر افزود: اکثر مسئولان شهرستانی و استانی از غرفه ویژ] مطبوعات و پایگاه های خبری شهرستان اهر بازدید کردند که این امر نشان از اهمیت و جایگاه رسانه و مطبوعات در شهرستان اهر و استان می باشد.

محمودی در ادامه ضمن تشکر از عوامل برگزاری غرفه ویژه مطبوعات و پایگاه های خبری شهرستان اهر، افزود: از فرد عزیزانی که بدون هیچ چشم‌ داشتی در راستای تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی به جامعه تلاش و کوشش می‌ کنند، از طرف شورای اداری شهرستان قدردانی و سپاسگزاری می‌ نمایم.

وی همچنین در ادامه با ذکر اینکه در روز پنجشنبه، همایش منطقه‌ ای توسعه پایدار در شهرستان اهر برگزار می‌ شود، گفت: دانشگاه پیام نور واحد اهر متولی این همایش است  و مقالات ارسال شده به این همایش نشان‌ دهنده ظرفیت‌ های بالای شهرستان در حوزه پیشرفت و توسعه می باشد.

رئیس شورای اداری شهرستان اهر در خصوص هفته پدافند غیرعامل نیز گفت: مهم ترین نیازمندی و ضرورت کشور توجه به پدافند غیرعامل است که تمامی دستگاه ها، پروژه ها و نهادها حتماً باید از پیوست پدافند غیرعامل برخوردار باشند و این امر به نوعی حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور خواهد بود.

این مقام مسئول مصون‌ سازی، خودباوری، خوداتکایی و به‌ نوعی اقتدار علمی را از مهم‌ ترین رویکردهای پدافند غیرعامل دانست و گفت: حصول اطمینان از مصونیت کشور با آمادگی کامل دستگاه‌ ها و نهادها میسر می شد که در مقابل تهدیدات سایبری و زیستی با استحکام‌ بخشی ساختارهای زیربنایی مقاومت و مقابله کنند.

وی بحث امداد و نجات را از دیگر مأموریت‌ های پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: بحث امداد و نجات از دیگر مأموریت‌ های پدافند غیرعامل بوده که انتظار داریم با هماهنگی‌ ها و تعامل بین دستگاه‌ های امدادرسان و امدادگر در آستانه فصل زمستان آمادگی خود را حفظ کنند.

محمودی در ادامه با اشاره به انتصاب برخی از کارمندان فرمانداری شهرستان اهر به پست‌ های اداره برنامه‌ ریزی، سیاسی و انتظامی و ستاد جذب سرمایه‌ گذار، گفت: بهمن قلیپور به‌ عنوان رئیس اداره سیاسی و انتظامی، مجتبی نظری به‌ عنوان رئیس اداره برنامه‌ ریزی و امور اقتصادی و سرمایه‌ گذاری و یعقوب نیک کام نیز به‌ عنوان دبیر ستاد سرمایه‌ گذاری منصوب شده‌ اند که تمامی دستگاه‌ ها مکف اند با ادارات زیر مجموعه فرمانداری همچون برنامه‌ ریزی و سرمایه‌ گذاری همکاری داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به اینکه بزرگراه اهر – هریس – تبریز در سه قطعه در حال احداث است، گفت: خوشبختانه در طول خدمت دولت تدبیر و امید، روند احداث بزرگراه اهر – تبریز سرعت گرفته و تمامی دستگاه‌ های اجرایی استان و شهرستان برای تکمیل این بزرگراه بسیج شده‌ اند.

فرماندار شهرستان اهر در پایان با انتقاد از نیمه‌ تمام ماندن و مشکل‌ دار بودن نزدیک به ۱۳۰ واحد مسکن مهر در اهر، بیان داشت: انتظار داریم اداره تعاون و اداره راه و شهرسازی که متولی مسکن های مهر هستند، به مشکلات آنان رسیدگی کنند.