به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جابر اسدی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان اظهار داشت: اصحاب رسانه منتقدین منصف جامعه هستند که با نقدهای خود باعث اصلاح در جامعه می شوند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به کمبود اعتبارات دولتی، اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر پروژه‌های عمرانی را با همراهی ورزشکاران و ورزش دوستان با شعار “هر ورزشکار و ورزش‌دوست پنج‌آجر” عملیاتی می کند، افزود: در حالی که نزدیک به ۵ هزار ورزشکار سازمان یافته در اهر وجود دارد که اگر هر یک از آنها پنج آجر تهیه کرده و به ورزش و جوانان تحویل دهند در اصل آجر مورد نیاز یک سالن ورزش تامین می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر ادامه داد: برخی از ورزشکاران و ورزش دوستان بیش از شعار برای احداث پروژه‌های ورزشی در این شهرستان کمک کرده‌اند و با این رویه در طول یک ماه گذشته پروژه‌های متعددی انجام شده است و حتی در طول مدت ۱۰ روزه سالن ورزش رزمی با استقبال گرم هالاکاران به مساحت ۲۲۰ مترمربع احداث شد.

اسدی بابیان اینکه ورزشکاران و قهرمانان کشوری در احداث پروژه‌های عمرانی ورزشی مشارکت داشته و اجازه ندادند تا افراد غیر ورزشکار نیز در احداث این پروژه ها همکاری کند، گفت: این اقدام از معرفت و جوانمردی ورزشکاران اهری حکایت دارد.

وی اضافه کرد: نهضت ” هر ورزشکار و ورزش‌دوست پنج‌آجر” با تشکیل بسیج سازندگی ورزش معنا و مفهوم خاصی بر خود گرفت.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر به احداث پیست موتور کراس نیز در این شهرستان اشاره کرد، بیان داشت: این پروژه با همت بسیجیان عرصه ورزشی آغاز خواهد شد که در صورت کلنگ زنی، پروژه پیست موتور کراس به مدت یک هفته احداث و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

اسدی در ادامه سخنان خود از احداث زمین تنیس خاکی در شهرستان اهر خبر داد و گفت: علاوه بر این پروژه ها، خانه شطرنج شهرستان اهر با محوریت کمپین ” هر ورزشکار و ورزش‌دوست پنج‌آجر” نیز در این شهرستان احداث می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی اداره ورزش و جوانان بدون اتکاء بر اعتبارات دولتی و با حمایت های ورزشکاران و ورزش دوستان در شهرستان اهر اجرا می‌شود، اظهار کرد: نخستین دیوار سخره نوردی از جمله پروژه‌هایی است که بسیجیان عرصه سازندگی ورزش احداث کردند در حالی که پیمانکاران این پروژه را با ۵۰ میلیون تومان اعتبار احداث می کنند ولی ورزشکاران حامی آن را با ۱۰ میلیون تومان احداث کردند، این اقدامات و کاهش هزینه ها با رویکرد اقتصاد مقاومتی صورت می گیرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر از اقدامات و طرح های ورزش و جوانان به خوبی حمایت می کند، بیان کرد: ساماندهی ورزش های صبحگاهی و همگانی که پارک ها و امکن عمومی اجرا می شد با معرفی مربی و آموزش صحیح نحوه ورزش های همگانی و با در اختیار گذاشتن سالن های ورزشی توانستیم ورزش همگانی بانوان را ساماندهی کنیم.

اسدی بابیان اینکه اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر برای میزبانی و برگزاری مسابقات بین المللی در این شهرستان برنامه ریزی می کند، گفت: شهرستان اهر در هر یک از تیم های ملی کاراته، کشتی، سرکل کبدی نماینده دارد و یکی از ورزشکاران اهری با ۱۸ سال سن به انتخاب کنفدراسیون بسکتبال آسیا به عنوان پدیده لیگ بسکتبال ایران شد به طوری که جایگاه ورزش قهرمانی شهرستان اهر در کشور از سطح بالایی برخودار است.

منبع: مهر