به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت اله عبدالهی در نشست خبری با خبرنگاران با تأکید بر اینکه بایستی احداث کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر و عملیات اجرایی آن تسریع شود، گفت: با احداث این کارخانه ضمن سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومانی، برای ۲۰۰ نفر اشتغال‌ زایی خواهد شد که در صورت تعلل در این موضوع ساکت نخواهیم ماند.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان‌ های اهر و هریس جزو منطقه های معدن خیز آذربایجان شرقی هستند، اظهار داشت: توسعه راه‌ آهن در منطقه ارسباران (قره داغ)، به‌ ویژه شهرستان‌ های اهر و هریس علاوه بر توسعه منطقه به توسعه معادن این شهرستان نیز تأثیر گذار خواهد بود.

نماینده اهر و هریس در ادامه به مشکلات قبلی موجود در معدن مس انجرد نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اخیرا مشکل اجتماعی و عدم صدور مجوز زیست‌ محیطی این معدن از سال ۱۳۹۲ راکد مانده بود، به طور کامل مرتفع گردیده که به وضوح پیشرفت این پروژه را در بازدید امروز به همراه فرماندار شهرستان اهر مشاهده کردیم.

مهندس عبدالهی در ادامه نبود کارخانجات تبدیلی را باعث از بین رفتن میوه و نارضایتی باغداران منطقه عنوان کرد و گفت: سالانه ۱۳ هزار تن سیب قره قیرمیز در این منطقه تولید می شود که با توجه به حساس بودن این محصول، بایستی هرچه زودتر مصرف و یا صادر شود.

وی افزود: درصورت جدی نگرفتن مشکلات کشاورزان و باغداران، باید شاهد از بین رفتن کشاورزی و باغداری در این منطقه باشیم که مطمعنا مشکلات اساسی دیگری را نیز به وجود خواهد آورد.

بیت اله عبدالهی در خصوص احداث خانه امید در شهرستان اهر نیز گفت: مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با احداث خانه امید برای بازنشستگاه و سالمندان در شهرستان اهر موافقت نموده اند که مقدمات واگذاری زمین و احداث آن در حال انجام می باشد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات به وجو آمده در خصوص فروش و معرفی فرش هریس گفت: فرش مسیر تکامل خود را در سال های پیشین پیموده است، اما به دلیل نبود ابتکار و نوآوری طی دهه اخیر و نداشتن تضمین خرید و بیمه برای بیشتر فرشبافان، بازار آن کم رونق شده است.

نماینده شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به پروژه بزرگراه اهر – تبریز گفت: در صورتیکه پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز به پایان برسد، قطعا موانع توسعه منطقه ارسباران به ویژه شهرستان های اهر و هریس نیز از پیش رو برداشته خواهد شد که به صورت ویژه پیگیر این موضوع هستیم.