به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد اشجعی با اشاره به کاهش محسوس ۳ تا ۷ درجه‌ای دمای هوا با ورود سامانه بارشی جدید به استان اظهار کرد: براساس بررسی نقشه‌ های همدیدی، آینده نگری و تصاویر ماهواره‌ ای و شدت بارش‌ ها، وقوع صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ ها و رودخانه‌ های فصلی استان پیش‌ بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از فردا فعالیت این سامانه شدت می‌ یابد، اظهار کرد: فعالیت این سامانه در نواحی سردسیر و مرتفع استان به صورت بارش برف بوده و در نواحی کوهستانی و جاده‌ های مواصلاتی نیز با کاهش دید همراه است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای اهر، مراغه و بناب با ۲۱ درجه بالای صفر گرمترین و ورزقان و چاراویماق با ۷ درجه بالای صفر خنک‌ ترین شهرهای استان بود.

اشجعی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای تبریز در گرمترین زمان به ۲۰ درجه بالای صفر و در سردترین زمان به ۱۱ درجه بالای صفر رسید، ادامه داد: دمای فعلی تبریز ۱۶ درجه بالای صفر و نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

وی در پایان خواستار انجام اقدام‌ های لازم و پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارت احتمالی شد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در تبریز، جلفا، سراب، شبستر، بستان آباد، چاراویماق و ملکان بارش‌های پراکنده گزارش شده است.