به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن باقرپور در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان اهر که به میزبانی مدیریت امور برق برگزار شد، گفت: در جاده اهر – هوراند و به‌ ویژه گردنه سامبران که در فصل تایستان نسافران زیادی از آنجا تردد میکنند، احداث یک مجتمع خدماتی و رفاهی ضروری است.

وی با اعلام اینکه چهار نمازخانه بین‌ راهی در راه‌ های مواصلاتی شهرستان اهر وجود دارد، افزود: متأسفانه از نمازخانه نزدیک روستای زنجیربلاغ به دلایل فنی استفاده نمی‌ شود که تلاش می‌ شود به‌ زودی مشکلات آن حل‌ شده و در اختیار مسافران قرار گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری اهر به نمازخانه پارک ولایت اهر نیز اشاره کرد و گفت: نمازخانه و سرویس بهداشتی پارک ولایت که یکی از مسیرهای پرتردد گردشگری شهرستان است با تلاش اداره میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری ساخته‌ شده و برخی مشکلات این مکان مانند برق نیز رفع شده و به‌ زودی به بهره‌ برداری خواهد رسید.

باقرپور ادامه داد: در ۲۵ کیلومتری جاده اهر – مشگین‌ شهر نیز مجموعه‌ ای بین‌ راهی احداث‌ شده که دارای نمازخانه و سرویس بهداشتی جداگانه است و به‌ صورت مداوم بر آن نظارت می‌ شود.

وی همچنین گفت: طبق بخشنامه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری هر مجموعه بین‌ راهی باید دارای نمازخانه و سرویس بهداشتی باشد که در این راستا نمازخانه و سرویس بهداشتی غذاخوری بین‌ راهی نقدوز مورد بهره برداری قرار گرفته و آماده استفاده مسافران بین‌ راهی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری اهرافزود: در امامزاده سیدلر نیز نمازخانه و سرویس بهداشتی توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شهرستان اهر احداث‌ شده و یکی از اهالی روستا نیز به‌ عنوان متولی به این مجموعه رسیدگی می‌ کند.

حسن باقرپور در پایان ضمن اعلام اینکه نمازخانه و سرویس بهداشتی در مجموعه کمپ سد ستارخان در جاده اهر – ورزقان به‌ صورت شبانه‌ روزی دایر است، گفت: در محور اهر – مشگین‌ شهر به دلیل عدم وجود غذاخوری و تردد بسیار زیاد با عدم وجود امکانات رفاهی روبرو هستیم که امیدواریم با تلاش مسئولین و ورود بخص خصوصی این مشکل را برطرف کنیم.