به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر محمد حسین صومی در جلسه شورای اداری شهرستان اهر که با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به اینکه در حال تکمیل خانه‌ های بهداشت و مراکز بهداشت و درمان شهرستان اهر هستیم، گفت:  در حال حاضر ۴ مرکز سلامت عمدتاً در مناطق حاشیه‌ ای و روستایی شهرستان اهر احداث می‌ شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌ شده در بیمارستان باقرالعلوم (ع) شهرستان اهر، افزود: خوشبختانه در طول مدت اندک ظرفیت بخش‌ های آی سی یو، سی‌ سی‌ یو و دیالیز در شهرستان اهر دو برابر افزایش‌ یافته و بخش ان آی سی یو نیز با حضور فوق تخصص پزشک نوزادان در بیمارستان باقرالعلوم (ع) مورد بهره برداری قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه کمبود امکانات و فضای فیزیکی اورژانس اهر برای مراجعه‌ کنندگان به معضل جدی تبدیل‌ شده بود، ادامه داد: در راستای طرح تحول سلامت فضای فیزیکی، اورژانس بیمارستان باقرالعلوم (ع) اهر را بیش از ۲ و نیم برابر افزایش دادیم و متخصصان طب اورژانس نیز تا دو ماه آینده در این اورژانس مستقر خواهند داشت.

دکتر صومی از خرید و تجهیز دستگاه سونوگرافی در بیمارستان باقرالعلوم (ع) اهر خبر داد، گفت: متأسفانه در سطح استان آذربایجان شرقی با مشکل نبود متخصص رادیولوژی مواجه هستیم که در شهرستان اهر بخشی ا این مشکل رفع شده ولی با توجه به اینکه متأسفانه پزشکان بیش‌ از حد بیماران را به سونوگرافی ارجاع می‌ دهند و هزینه‌ های بخش دولتی ارزان‌ تر از بخش خصوصی است، بیماران برای دریافت خدمات از بخش دولتی راغب هستند.

وی با تأکید بر اینکه تجهیز دستگاه ام آر آی در بیمارستان باقرالعلوم اهر جزو برنامه‌ های دانشگاه علوم پزشکی تبریز است، افزود: دستگاه ام آر آی که از سوی نماینده اهر و هریس پیگیری شده، قرار شده است تا شرکت خصوصی طرف قرارداد وزارت بهداشت و درمان این دستگاه را تأمین کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان از انتقال ساختمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر به محل جدید خبر داد و گفت: تا چند ماه آینده ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر به محل جدید در شهرک شیخ شهاب‌ الدین اهری منتقل می‌ شود.