به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، کریم صدیقیان در بازدید از مجتمع کشتارگاه صنعتی طیور اکبری شهرستان اهر گفت: دولت در راستای حمایت از مصرف‌ کنندگان برای هر کیلو گوشت مرغ حدود ۲ هزار تومان یارانه پرداخت می‌ کند.

وی در ادامه با بیان اینکه به دلیل بالا بودن هزینه تولید، تولیدکنندگان گوشت مرغ نمی‌ توانند در بازار های بین‌ المللی رقابت کنند، افزود: جوجه ریزی، کارخانه خوراک طیور و دام، محل پرورش گوشت و کشتارگاه یک زنجیره کامل تولیدی را فراهم می‌ کند که مطمعنا در کاهش هزینه‌ های تولید تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان خاطرنشان کرد: اگر زنجیره تولید در شهرستان‌ ها و استان‌ ها تشکیل یابد، منجر به کاهش هزینه‌ های تولید خواهد شد و این امر نیز به نفع تولید کنندگان و مصرف‌ کنندگان است.

صدیقیان با بیان اینکه مهم‌ ترین محورهای تمرکز کشورهای توسعه‌ یافته بر روی بخش‌ های کشاورزی و دام‌ پروری است، گفت: در کشورهای توسعه یافته با کاهش هزینه‌ های تولید، رقابت بین تولیدکنندگان همان کشورها و بازار بین‌ المللی به وجود خواهد آمد ولی متأسفانه تولیدکنندگان گوشت مرغ کشورمان تاکنون نتوانسته‌ اند در بازارهای بین‌ المللی رقابت کنند که دلیل آن‌ هم بالا بودن قیمت تمام‌ شده و هزینه‌ های تولید است.

وی در پایان گفت: این‌ که گفته می‌ شود امنیت غذایی مردم را تأمین کنیم یعنی باید محصولات بدون سم و کود را به دست مردم برسانیم و تولیدات را به سمت مسیر سبز ارگانیک سوق دهیم.