به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، روح الله متفکر آزاد در یادواره شهدای محله مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) و شهدای مدافع حرم که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، با بیان اینکه تفکر انقلابی به کسی ظلم نمی‌ کند، گفت: اعتدال واقعی را تفکر و روحیه بسیجی نهادینه می‌ کند، نه این‌ که با دشمن مذاکره کنیم.

وی افزود: بسیج قبل از اینکه سازمان باشد، یک فرهنگ بوده که تا پیش از انقلاب بالقوه بود ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به بالفعل تبدیل‌ شده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه خداوند متعال وعده داده زمین به مستضعفان به ارث می‌ رسد، افزود: در زمان کنونی دو جریان انقلابی و لیبرال وجود دارد که یکی از تفاوت‌ های این دو جریان، قائل بودن جریان انقلابی به سنت‌ های الهی است.

متفکر آزاد اضافه کرد: علم در بستر آزادسازی و توانمندسازی دین محیا می‌ شود که متأسفانه جریان ضد اسلام به‌ گونه‌ ای القاء می‌ کند که دین مانع از توسعه و پیشرفت علمی می‌ شود ولی واقعیت این بوده که دین اسلام با علم عجین است.

وی با بیان اینکه با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز هم با مشکلات عدیده‌ ای مواجه هستیم و بخشی از این مشکلات به شیطان بزرگ و بخشی دیگر به سوء مدیریت خودمان باز می‌ گردد، گفت: جریان لیبرال تاکنون اجازه نداده جریان انقلابی به آرمان‌ های انقلاب عمل کند، چون نمی‌ خواهد انقلاب بودن در جامعه اسلامی نهادینه شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه تبریز روی دیگر اسلام آمریکایی را اسلام سکولار ذکر کرد و افزود: اسلام آمریکایی آن است که داخل آن سعودی، داعش، القاعده و طالبان متولد شود که برخی‌ ها سعی می‌ کنند تا ما را از انقلاب دلسرد کنند و همین خاطر تلاش می‌ کنند تا آمریکا را دوست جلوه دهند.

متفکر آزاد با تأکید بر اینکه تجزیه عراق و سوریه، اعدام شیخ نمر، پروژه بحرین، بمباران یمن از جمله خصومت‌ های استکبار جهانی با ایران بوده که تلافی آن را از سایر کشورهای اسلامی جبران می‌ کنند، گفت: آمریکایی ها با آن‌ همه که در حق ملت ایران ظلم کرده‌ اند ولی متأسفانه عده‌ ای به آن به چشم دوست می‌ نگرند.

وی با اشاره به اینکه نقشه فعلی استکبار جهانی علیه ایران تقابل تفکر لیبرال با تفکر انقلابی است، بیان داشت: متأسفانه لیبرال‌ ها انقلابیون را به بی‌ سوادی، ناآگاهی و غیره متهم می‌ کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تبریز در پایان گفت: نسلی که انقلاب را تجربه نکرده‌ا ند بیش از همه انقلابی‌ اند و جوانان دهه هفتاد که نه انقلاب و نه امام خمینی (ره) را دیده‌ اند، اکنون در عراق و سوریه برای دفاع از حرم به مقابله با تروریست‌ های داعش پرداخته و به شهادت می‌ رسند که این به معنی گسترش تفکر انقلابی است.