به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر مجید خدابخش در دیدار با مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، گفت: افتخار می‌کنیم که استان آذربایجان شرقی، ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، یک هزار و ۹۰۰ آزاده و بیش از ۲۰ هزار جانباز تقدیم آرمان های مقدس انقلاب و نام جمهوری اسلامی کرده است.

وی افزود: با شنیدن آمار شهدا، جانبازان و ایثارگران و مرور خاطرات فداکاری ها و جانفشانی های آنان، مسئولیتمان سنگین تر می شود و باید تمامی مدیران استان در راستای رفع مشکلات این قشر و خانواده های مربوطه، متناسب با قوانین تلاش کنند.

وی در همین راستا تصریح کرد: تمامی مدیران ادارات و دستگاه های اجرایی باید در کنار خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران باشند و به جرات می توان گفت که تا کنون یک هزارم خدمتی را که باید در قبال ایثار و شجاعت های این عزیزان می بایست انجام می دادیم را انجام نداده ایم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تدوین و تصویب قانون جامع ایثارگران اظهار کرد: اجرای این قانون، کمترین چیزی است که باید از سوی تمامی مدیران استانی رعایت شود.

خدابخش، خدمت به خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران را توفیقی برای دست اندرکاران دستگاه هایی همچون بنیاد شهید دانست و گفت: خانواد های جانبازان و ایثارگران جز فداکارترین و مظلوم ترین اقشار جامعه هستند. اسم کاری را که یک شخص بیش از سی سال است یک ویلچری را مدیریت می کند و به او می رسد جز ایثار واقعی نمی توان نام نهاد.

وی در پاسخ به طرح مشکلاتی همچون دغدغه اشتغال برای خانواده های جانبازان و آزادگان از سوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با بیان اینکه دولت، تمامی تلاش خود را در این خصوص با تکیه بر استفاده بیش از پیش از توان بخش خصوصی به کار می گیرد ادامه داد: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با موسسه اقتصادی کوثر وارد مذاکره شود و توزیع امکانات و ایجاد سرمایه گذاری در سایر استان های کشور همچون آذربایجان شرقی را پیگیری کند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود، بیکاری را یکی از مهم ترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت دانست و تصریح کرد: همه با هم باید دست به دست هم دهیم و با افزایش سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و همچنین تکیه بر توان بخش خصوصی داخلی، بیکاری را در جامعه ریشه کن کنیم.

خدابخش در پایان، عملکرد اداره کل بنیاد شهید و مور ایثارگران استان را مطلوب خواند و گفت: ممکن است خدمت ارائه شده، یک هزارم انتظارات خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران و … نباشد و بهتر است این اداره کل برای ارائه خدمت هرچه بیشتر و بهتر اقدام نماید.