به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ازبرعلی حاجوی، مشهور به دهقان فداکار که بدلیل عارضه شدید ریوى در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز بسترى بود، دقایقى پیش دار فانى را وداع گفت.

ازبرعلی حاجوی (ریزعلی خواجوی)، فرزند علی‌ اصغر، روز پنجم اسفندماه سال ۱۳۰۹ خورشیدی در روستای قلعه جوق شهرستان میانه متولد شد.

وی در آذرماه ۱۳۴۱ شمسی، در سن سی و دو سالگی شب ‌هنگام در حالی که در کنار ری قطار حرکت می‌کرد، متوجّه مسدود شدن مسیر قطار به علت ریزش کوه شد که در آن هنگام برای نجات قطار و مسافران آن، کُت خود را آتش زد و به سمت قطار حرکت کرد و با این کار نتوانست مسئولین قطار را آگاه سازد ولی در نهایت با شلیک چند گلوله از تفنگ شکاری خود، توانست باعث توقف قطار شود.

به گفته وی پس از توقّف قطار، مردم ناراضی از قطار پیاده شدند و او را کتک زدند تا اینکه او آنها را متوجه خطری که در انتظار آنها بود، ساخت و پس از آنکه مسافرین با چشم خود ریزش کوه را دیدند، به تشکر و عذرخواهی از او روی آوردند.

وی در ۲۳ آبان ۱۳۹۶ در سن ۸۶ سالگی بر اثر عارضه کلیوی و ریوی در بیمارستان خاتم الانبیای میانه بستری شد ولی به علت وخامت وضعیت برای ادامه درمان به بیمارستان امام رضا (ع) در تبریز منتقل گردید.

پزشکان اعلام کرده بودند که وی به بیماری ذات الریه مبتلا شده است.