به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد ابراهیمی در نخستین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان اهر  با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر به یک هزار و ۴۵۰ نفر خدامت ارائه می‌ دهد، گفت: خدمات بنیاد  عمدتاً به جانبازان زیر ۲۵ درصد و بالای ۲۵ درصد و خانواده‌ های معظم شهداء  می باشد.

وی افزود: هر چند متولی شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر می باشد، ولی بنیاد شهید نمی‌ تواند به‌ تنهایی امر فرهنگ ایثار و شهادت را عملیاتی کند و در اینجا لازم است تا این وظیفه قانونی و شرعی را با همکاری سایر دستگاه‌ ها و دانشگاه‌ ها انجام دهیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اهر در ادامه با اعلام اینکه مراکز علمی در کنار تمامی برنامه‌ های علمی پیوست فرهنگی نیز داشته باشند، گفت: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری، تنها فرهنگی که می‌ تواند در برابر تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی دشمن مقاومت کند، فرهنگ ایثار و شهادت است و وظیفه‌ ای که رهبر معظم انقلاب در این راستا بر دوش ما گذاشته، وظایفمان را در قبال شهدا و ایثارگران سنگین تر می‌ کند.

ابراهیمی بیان کرد: فرهنگ اسلامی بدون عنصر فرهنگ ایثار و شهادت کاربردی ندارد و از طرفی نیز دفاع مقدس ذائقه این فرهنگ و برگرفته از واقعه عاشوراست.

وی در پایان خواستار نام‌ گذاری خیابان‌ ها به نام شهدا شد و بیان کرد: شورای نام‌ گذاری نباید در نام‌ گذاری کوچه‌ ها به نام شهدا بسنده کند، البته لازم است نام شهدایی که در راه اعتلای نظام اسلامی جان خود را فدا کرده‌راند را در نام‌ گذاری خیابان‌ ها مدنظر قرار دهند.