اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه » فرهنگی
کد خبر : 14041
سه شنبه - 14 آذر 1396 - 14:33
امام جمعه شهرستان اهر:

مسئله وحدت یک اصل حاکم بر تمام اصول است

امام جمعه شهرستان اهر گفت: مسئله وحدت در جامعه و جهان یک اصل حاکم بر تمام اصول است.

مسئله وحدت یک اصل حاکم بر تمام اصول است

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر با ذکر اینکه مسئله وحدت در جامعه و جهان یک اصل حاکم بر تمام اصول است، گفت: باید وحدت خود را حفظ کرده و نگذاریم شکافی در میان ما ایجاد شود تا دشمن تحت عنوان شیعه، سنی، قومیت ها و مسائل دیگر بین مسلمین و مومنان رخنه ایجاد کند.

وی با ذکر اینکه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نقشه شوم دشمنان در ایجاد تفرقه و تضاد در جوامع اسلامی را ناکام گذاشت، گفت: جمهوری اسلامی یران همواره عامل وحدت در جهان اسلام بوده که هفته وحدت در ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) نیز حاکی از همین امر است.

رئیس شواری فرهنگ عمومی شهرستان اهر اجرایی شدن مصوبات جلسه گذشته را نقطه امید این جلسات خواند و عنوان کرد: جای امیدواری دارد که مصوبات جلسات شواری فرهنگ عمومی شهرستان تحقق یافته و عملی شوند و انتظار می رود همواره مسئولان متعهدانه به ایفای نقش و انجام وظایف خود ادامه دهند.

 امام جمعه اهر با ذکر اینکه هر چه داریم از قرآن و عترت است، بیان داشت: عالمان دینی زحمات و مشقت های بسیاری را در راه دین اسلام متحمل شده اند، بنابراین احیاء علما و آثار عالمان دینی اهمیت بسیاری دارد.

آیت الله حاجی زاده در ادامه با اشاره به دومین دوره جشنواره شعر ارسباران نیز گفت: باید به مسائل هنری توجه بیشتری شود و بایستی از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان اهر که در موارد شعر، هنر و ادبیات، ظرفیت های بیشتری دارند، حمایت شود تا در جهت مسائل دین، انقلاب، اهل بیت و اشعار آئینی تقویت شوند.

رئیس شواری فرهنگ عمومی شهرستان اهر در پایان جلسه ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای  شهردار جدید این شهر، گفت: امیدواریم شهردار جدید با همکاری و هماهنگی اعضای شورای اسلامی شهر، بتواند مشکلات موجود در شهر را حل و فصل نماید.