به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت الله عبدالهی در نشست صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان اهر در صورتی که فرهنگ نباشد، تولید، اشتغال و سرمایه گذاری صورت می گیرد، گفت: اینکه از سرمایه گذار حمایت می کنیم، به معنی این نیست که ما فرهنگ را کنار گذاشته ایم، بلکه معتقدیم فرهنگ، پایه و اساس توسعه جامعه است.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسه، استفاده از فکر و ایده‌های اهالی فرهنگ و هنر است افزود: نگاه‌هایمان را به همدیگر تغییر دهیم و اگر نگاه‌ها تغییر نیابد نمی‌توانیم به آنچه که می‌خواهیم دست‌یابیم در حالی که  و اگر راه را اشتباه می‌روم انتظار داریم تا هنرمندان در کنارم باشند و به من راه درست را نشان دهند و از طرفی اگر شما کنار مسئولین نباشید قطعاً افراد دیگری جای شمارا در کنار همان مسئول خواهد گرفت.

نماینده مردم اهر و هریس اضافه کرد: زمانی که سخن از توسعه همه جانبه می گوییم، بدان معنی نیست که صرفاً باید به مسائل اقتصادی و غیره توجه کنیم، بلکه فرهنگ، هنر، اقتصاد و سرمایه گذاری با همدیگر هستند.

عبدالهی با بیان اینکه فرهنگ بدون اقتصاد بدین معنی است که فرهنگ مشکل دارد و نتوانسته زمینه تحقق اقتصاد را فراهم کند، گفت: از هنرمندان درخواستی که داریم این است که برای جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف به یاری مسئولان بشتابند.

وی با اشاره به اینکه برخی ها به خاطر منافع شخصی و عدم درک صحیح از مسائل شهرستان قدم در راهی می‌ گذارند که باعث فرار سرمایه گذاران می شود، گفت: اگر در شهرستان اهر سرمایه گذارانی همچون مهندس مقیمی شکست بخورند، یقیناً دیگر کسی حاضر به سرمایه گذاری در این شهرستان نخواهد بود.

نماینده مردم اهر و هریس در پایان با ذکر اینکه اولویت نخست ما در شهرستان های اهر و هریس اشتغال است، گفت: فرهنگ و رسانه ها در توسعه نقش بسزایی دارند ولی اگر اشتغال و بیکاری نادیده گرفته شود، نه‌ تنها در بهبود وضعیت جامعه تأثیر مثبت نمی‌ گذارد، بلکه وضعیت فعلی را بدتر هم می‌کند.