به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس کمال امید در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان اهر از تحقق ۳۰ درصدی بودجه ۴۵ میلیاردی شهرداری اهر در سال جاری خبر داد و گفت: بودجه سال جاری شهرداری اهر که بر مبنای ۴۵ میلیارد تومان تنظیم شده بود، متأسفانه تاکنون تنها ۳۰ درصد  تحقق یافته است که بر اساس پیش بینی ها بایستی در سه ماهه نخست تحقق می یافت.

وی افزود: شهرداری مجموعه ای است که خدمات بسیار و وظایف بیشتری نسبت به سایر دستگاه ها و مجموعه ها دارد و به نوعی هم می توان گفت که بیشتر شرح وظایف اغلب دستگاه های دولتی در وظایف شهرداری ها خلاصه می شود.

سرپرت شهرداری اهر با بیان اینکه در جهت حل مشکلات شهری به یاری رسانه ها نیازمندیم، گفت: اصحاب رسانه باید عملکردهای مسئولین را به صورت منصفانه نقد کنند و نباید نقدهای رسانه ها موجب دلسردی مسئولان در انجام وظایف باشد.

مهندس امید چارت سازمانی مصوب شهرداری اهر را حدود ۱۸۲ نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه چارت سازمانی مصوب شهرداری اهر ۱۸۲ نفر اعلام شده، ولی در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ نفر نیروی انسانی در شهرداری وجود دارد که فاقد تحصیلات لازم در شهرداری هستند که هرلحظه شیرازه شهرداری را به لرزه در می آوردند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اهر ماهانه نزدیک به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان حقوق، مزایا و حق بیمه برای پرسنل پرداخت می کند، تأکید کرد: متأسفانه ورود نیروهای گزینش نشده باعث شده تا کارمندان رسمی و پیشکسوت شهرداری که مراحل قانونی استخدام را طی کرده اند، با حداقل ترین حق و حقوق ایفای وظیفه کنند و از طرفی هم شهرستان با وجود رکود حاکم و نبود درآمدریال تأمین حقوق کارکنان کار بسیار دشواری است.

سرپرست شهرداری اهر ضمن قدردانی از تلاش‌ ها و زحمات شوراها و شهرداران قبلی اهر، افزود: با وجود این‌ همه مشکلات مالی و نبود درآمد، از گذشته بدهی هایی نیز به مدیریت جدید تحمیل شده که همین امر شهرداری اهر را با چالش روبرو کرده است ولی با این حال به آینده خوش بین هستیم.

مهندس کمال امید با اشاره به اینکه شهرداری اهر سال گذشته تنها ۴۴۶ میلیون تومان درآمد جاری داشته است، ادامه داد: درآمد شهرداری اهر از میدان دوآب به دست می آمد ولی به دلیل سوء مدیریت یا سیاست های اتخاذ شده، موجب شد تا همین منبع درآمد را نیز از دست بدهیم.

وی بابیان اینکه دولت در ارائه برخی مساعدت ها به شهرهای بالای یکصد هزار نفر جمعیت از لحاظ شرایط قانونی ممانعت می کند، یادآور شد: قیر رایگان و برخی کمک هایی که از سوی دولت به شهرداری ها ارائه می شد، دیگر به شهرهای بالای یکصد هزار نفر جمعیت ارائه نمی شود.

وی در پایان از آمادگی کامل شهرداری اهر برای فصل زمستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تمامی ماشین آلات با تعمیراتی که انجام شده برای برف روبی در فصل بارندگی آماده شده اند و ستاد مدیریت بحران شهرداری اهر و همکاران در آستانه فصل زمستان آمادگی لازم را دارند.