به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده در نشست هم اندیشی «وحدت حوزه و دانشگاه؛ اهداف و راهکارها» که در دانشگاه پیام نور واحد اهر برگزار شد، با اعلام اینکه بحث وحت در تمامی متون دینی بازتاب های فراوانی دارد، گفت: دشمنان اسلام از قدیم الایام تاکنون و برای آینده برنامه ریزی کرده اند که در درجات مختلف بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون با تدبیر مسئولان نظام و مردم غیور ایران اسلامی به موفقیت های چشمگیری دست یافتیم، افزود: علت نامگذاری هفته وحدت و روز وحدت حوزه و دانشگاه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به خاطر این است که دشمنان اسلام خلع سلاح شوند تا نتوانند بین مسلمانات تفرقه بیندازند.

امام جمعه اهر ضمن بیان اینکه علم را باید باید با معنویت و اعتقادات راسخ خود عجین کنیم، گفت: اگر در مراکز علمی به خصوص حوزه های علمیه و دانشگاه ها بحث و تبادل افکتر نباشد، نمی توانند نیاز های معنوی، تربیتی و اعتقادی و معیشتی را برطرف کنند.

آیت اله حاجی زاده در پایان با بیان این که مراکز علمی اعم از حوزه ها و دانشگاه ها مکمل یکدیگر هستند و باید با هم مرتبط باشند، گفت: حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید از نقاط ضعف و قوت یکدیگر آگاهی داشته باشند تا بتوانند در مسیر درست و دقیق علم را به طلبه ها و دانشجویان ارائه دهند.