اخبار شهرستان » اقتصادی
کد خبر : 15353
دوشنبه - 4 دی 1396 - 19:23

انتقاد فرماندار شهرستان اهر از برخی بانکها در پرداخت تسهیلات اشتغال

فرماندار شهرستان اهر از برخی بانکها به خاطر همکاری ضعیف با کارآفرینان و سرمایه گذاران در پرداخت تسهیلات اشتغال انتقاد کرد.

انتقاد فرماندار شهرستان اهر از برخی بانکها در پرداخت تسهیلات اشتغال

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در همایش کارآفرینی و توسعه اشتغال پایدار شهرستان اهر با انتقاد از همکاری ضعیف برخی بانک ها با سرمایه گذاران و کارآفرینان در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال، گفت: برخی بانک ها بروکراسی شدید اداری در پیش روی کارآفرینان و متقاضیان تسهیلات ایجاد می کنند که این اقدامات، آنان را از دریافت این تسهیلات صرف نظر می کند.

وی افزود: اگر بانکی عمداً یا سهواً در پرداخت تسهیلات اشتغال کوتاهی می کندریال نباید به آن بانک تسهیلاتی داده شود و انتظار داریم این تسهیلات در اختیار بانک هایی قرار گیرد که در تکریم ارباب رجوع و پرداخت تسهیلات عملکرد خوبی دارند.

فرماندار اهر در ادامه با ذکر اینکه دولت دوازدهم بر مبنای تحقق منویات مقام معظم رهبری اعتبارات ویژه ای در جهت توسعه اشتغال تخصیص داده است، بیان کرد: از دستگاه های دولتی، بانک ها و متولی ایجاد اشتغال انتظار داریم به بحث اشتغال و پرداخت تسهیلات با دید مثبتی نگاه کند و نگرش منفی که متأسفانه در برخی ادارات وجود دارد، بایستی حذف شود.

محمودی همچنین خاطرنشان کرد: لیست اداراتی و بانک هایی که در بحث اشتغال همکاری خوبی با کارآفرینان و سرمایه گذاران نداشته اند را جمع بندی و به استان ارجاع داده ایم.

وی همچنین خواستار نظارت بر نحوه استفاده از تسهیلات اشتغال از سوی دستگاه های ذیربط شد و گفت: وقتی بر نحوه استفاده از تسهیلات اشتغال به خوبی نظارت نمی شود و برخی افراد نه ننها اشتغالی ایجاد نمی کنند، بلکه به بدهکار بانکب هم تبدیل می شوند که هم برای دستگاه ها، بانک و خود فرد مشکلاتی به وجود می آورد.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه تحقق سیاست های نظام و دولت در تولید و اشتغال، همت و تلاش مضاعف مسئولان و مردم را می طلبد، افزود: اگر می خواهیم در تولید و اشتغال شاهد رونق باشیم، باید از سخن درمانی بیرون آمده و در عمل نشان دهیم که برای تحقق شعار سال تلاش مضاعفی داریم.

محمودی در پایان ضمن تاکید مجدد بر اینکه هیچ دستگاه دولتی حق شکایت علیه سرمایه گذاران بخش خصوصی را ندارد، گفت: هیچ وقت اجازه نمی دهیم دستگاه اجرایی و دولتی برعلیه سرمایه گذاری شکایت کند و سرمایه گذار را به دستگاه قضایی معرفی کند.