به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر مجید خدابخش صبح امروز در گردهمایی جامعه تورگردانان با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸، اظهار داشت: این انتخاب فرصت مناسبی برای کشور عزیزمان و استان آذربایجان شرقی و استان های همجوار و شهر تبریز در راستای توسعه گردشگری است.

وی افزود: چند روز دیگر مراسم افتتاحیه مقدماتی برگزار خواهد شد و افتتاحیه رسمی سوم فروردین سال ۹۷ با حضور رئیس جمهور محترم و با دعوت از ۱۲ کشور که نوروز را به صورت رسمی آغاز می کنند، برگزار خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این رویداد نقطه آغازی است برای توجه به توسعه گردشگری، اضافه کرد: امروز افکار عمومی، بازاریان، دانشجویان، دانشگاهیان و همه مسوولان و مردم آماده پذیرایی از میهمانانی است که در این فرصت تاریخی به تبریز مسافرت خواهند کرد.

دکتر حدابخش با بیان اینکه کشور ما در حال تجربه دوره گذر است، گفت: با توجه به اینکه هزینه های جاری دولت بسیار زیاد شده است، برای توسعه کشور نیازمند استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که سفارتخانه ها و رایزن های فرهنگی رویکردشان برنامه ریزی برای توسعه گردشگری نباشد، مشکل حل نمی شود.