به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری که با حضور صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار شهرستان اهر برگزار شد، مهم ترین وظیفه مدیران دولتی دستگاه های اجرایی را بسترسازی برای اشتغال، تأمین معیشت مردم و حمایت از سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه سعی می کنیم با پرداخت تسهیلات، زمینه اشتغال و رونق تولید را فراهم کنیم، بر اساس مصوبات جلسات قبلی هر یک از بانک هایی که در پرداخت تسهیلات همکاری نکنند، اعتبارات از آن بانک گرفته شده و به بانک دیگری واگذار می شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت نماینده مجلس شورای اسلامی در راستای مشخص شدن و دفاع از حقوق شهرستان در لایحه بودجه ۹۷ ضروری است، افزود: در صورتی که اطلاعات و نیازمندی های شهرستان را بتوانیم به نماینده اهر و هریس انتقال دهیم، نماینده نیز می تواند از حق و حقوق شهرستان در زمینه های اشتغال، سرمایه گذاری و کارآفرینی دفاع کند.

فرماندار اهر ادامه داد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری شعار سال را بر مبنای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری کرده اند، وظیفه داریم با همکاری و وحدت رویه برای رفع معضلات بیکاری و مشکلات اقتصادی تلاش کنیم.

محمودی بر لزوم تسهیل در صدور مجوز طرح های اشتغال زا و کارآفرینی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تأکید کرد و گفت: بایستی دستگاه هایی که در صدور مجوز طرح های اشتغال زا نگاه سخت گیرانه دارند، مشخص شوند و با آسیب شناسی علت این سخت گیری ها معلوم گردد.

وی با بیان اینکه سختگیری دستگاه‌ ها در برخی طرح‌ های کارآفرینی و یا مانع‌ تراشی در زمانی که با مشکلات اقتصادی گریبانگیر هستیم، به هیچ عنوان قابل قبول نیست، ابراز داشت: ادارات ذیربط باید به چرایی عدم حل مشکلات و موانع کارآفرینان پاسخگو باشند.

فرماندار شهرستان اهر در پایان به کمبود آب و مشکلاتی که از این ناحیه ناشی می شود نیز اشاره کرد و گفت: یکی از طرح هایی که با تلاش های نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده، ایجاد سدهای معیشتی بوده البته ایجاد چنین سدهایی در برخی مناطق شهرستان اهر ضروری است چراکه از آن می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین مطالبات مردم روستاها نام برد.