به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر مجید خدابخش در نشست کارگروه توسعه روستایی و عشایری استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه اشتغال زایی در مناطق محروم جزو اولویت های دولت است، افزود: اجرای ایده های مربوط به این حوزه، نیازمند روش های برنامه ریزی شده است و خوشبختانه دستورالعمل های مربوط به آن نیز طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱٫۵ میلیارد دلار از سوی مجلس برای اشتغال روستایی تصویب و سهم استان نیز مشخص شده است، گفت: باید تلاش کنیم منابع مالی و تسهیلات، تبدیل به اشتغال و تولید پایدار شود.

خدابخش با بیان اینکه مهم ترین موضوع در سرمایه گذاری و اشتغال، موضوع فروش و بازاریابی است، افزود: تولیدی که بازار فروش نداشته باشد، مساوی با اتلاف سرمایه گذاری است.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: نمونه هایی از سرمایه گذاری در استان داریم که به دلیل عدم ارتباط با زنجیره بازار، نه تنها موفق به ادامه تولید نشده اند، بلکه تعادل بازار را به هم زده و واحدهای دیگر را هم با مشکل مواجه کرده اند.

دکتر خدابخش در ادامه به تحولات روز افزون تکنولوژی در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: مطابقت با تکنولوژی روز پیش نیاز تولید و سرمایه گذاری پایدار است.

وی با تأکید بر رعایت استانداردهای تولید، گفت: مردم امروزه اصرار دارند که کالای استاندارد مصرف کنند و این موضوع در صادرات هم حائز اهمیت است.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال و تولید پایدار، نیازمند به روزرسانی تکنولوژی، بازاریابی و رعایت استانداردها هستیم و این الزامات باید در هزینه‌ کرد تسهیلات اشتغال روستایی نیز مورد توجه قرار گیرد.

خدابخش همچنین به اهمیت بوم گردی و گردشگری روستایی در برنامه های تبریز ۲۰۱۸ اشاره کرد و گفت: حوزه گردشگری به ویژه گردشگری روستایی از جمله سرمایه گذاری های ماندگار و تقریباً بی رقیب است و باید بتوانیم از این فرصت طلایی که در اختیار استان قرار گرفته است، استفاده کنیم.

وی افزود: درآمدی که از ورود هر گردشگر نصیب کشور می شود، معادل با درآمد حاصل از صادرات ۲۲ بشکه نفت است و این اشتغال پایدار و سرمایه گذاری ارزشمند را به همراه دارد.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان خواستار تخصیص تسهیلات ویژه از سوی دولت به موضوع گردشگری روستایی در استان شد و تأکید کرد: هر روستا باید بنا به ظرفیت های خود برای ایجاد اشتغال در بخش گردشگری، سرمایه گذاری و از تسهیلات استفاده کند.