به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر مجید خدابخش در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تبریز، شهر اولین ها در حوزه فرهنگ است، گفت: آذربایجان و تبریز در حوادث اخیر کمترین همراهی با تحرکات منافقان و معاندان انقلاب نداشت و نشان داد که به معنی واقعی سر ایران است.

وی همچنین به موضوع اهانت تعدادی تماشاگرنما به ملت آذربایجان در یکی از مسابقات فوتبال اشاره کرد و گفت: ضمن محکومیت این اتفاق که برخلاف منافع و وحدت ملی صورت گرفت، درخصوص برخورد با متخلفان پیگیری های لازم را انجام می دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه میادین ورزشی باید صحنه پهلوانی و روحیه جوانمردی باشد، از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا این موضوع در دستور کار شورای فرهنگ عمومی کشور قرار گیرد تا دیگر شاهد چنین اقدامات تفرقه‌افکن و مغایر با وحدت ملی نباشیم.

دکتر خدابخش در بخش دیگری از سخنان خود مسئولان استان را به ارتباط دائمی و گسترده با مردم توصیه کرد و گفت: مسئولیت، نعمتی الهی است که شرط شکرگزاری آن، ارتباط با مردم است.

وی با بیان اینکه نقدپذیری یکی از ضرورت های اصلی مدیریت است، گفت: مسئولان باید با تحمل و سعه صدر، مسائل مختلف را با مردم در میان بگذارند و وظایف روزمره آنها را از ارتباط با مردم غافل نکند.

استاندار آذربایجان شرقی ایجاد مرکز کنترل (داشبورد) مدیریتی را برای مدیران ضروری دانست و گفت: تقویت روابط عمومی ها و تعامل با رسانه ها یکی از محوری ترین کارها برای ارتباط با مردم است.

مجید خدابخش با بیان اینکه رسانه ها پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند، افزود: باید دست اصحاب رسانه و مطبوعات را ببوسیم که مشکلات مردم را به ما منتقل می کنند که مطمعنا این یکی از راه های مبارزه با فساد اداری است.

وی بر پیگیری طرح های ملی از سوی مسئولان استان تأکید کرد و گفت: این موضوع یکی از وظایف اصلی مدیران استانی به عنوان نماینده دستگاه های ملی است، چرا که طرح های ملی هستند که می توانند استان را متحول کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین ارتباط با سرمایه گذاران و حمایت از آنها را از مهم ترین وظایف مدیران ذکر کرد و گفت: این موضوع در خصوص دستگاه های صادر کننده مجوز های سرمایه گذاری، اهمیت بیشتری دارد و این دستگاه ها ضامن وقت و هزینه سرمایه گذاران هستند.

خدابخش افزود: نباید صدور مجوزها که به طریق عادی قابل حل است، معطل تماس بنده یا مدیران ارشد دیگر باشد و من در اینجا با مسئولیت خودم اعلام می‌کنم که دستگاه های اجرایی، مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری را حتی اگر برخلاف آئین نامه داخلی آنها باشد، صادر کنند.

وی تصریح کرد: امسال، سال تولید و اشتغال و مسأله اصلی ما، اشتغال جوانان است که نمی توانیم به بهانه ماده و تبصره، جلوی سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال را بگیریم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بیانات رهبری در تبیین سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، گفت: ما به دنبال تصویب قوانین جدید نیستیم، بلکه باید قوانین مزاحم را حذف کنیم و انصاف نیست که مدیر حقوق بگیر دولتی بر سر راه سرمایه گذاران مانع ایجاد کند.

دکتر مجید خدابخش در پایان با بیان اینکه یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهادی است، گفت: سرمایه گذاری از هر نوع آن، پیش نیاز اشتغال است و مسیر سرمایه گذاری را آماده کنیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات را به تدریج مدیریت کنیم.