به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت الله عبدالهی در نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه منطقه ارسباران با بیان اینکه هنرمندان منطقه ارسباران و به ویژه شهر های اهر و هریس با مشکلات معیشتی مواجه هستند، گفت: مشکلات بیمه ای یکی از مهم ترین مشکلات اهالی فرهنگ و هنر منطقه ارسباران و به ویژه شهرستان اهر است که امیدوارم برای رفاه حال هنرمندان چاره اندیشی شود تا به جایگاه اصلی خود برسند.

وی ضمن تأکید بر توسعه فرهنگ قرآنی در منطقه ارسباران، افزود: شهرستان اهر در بین شهرستان های آذربایجان شرقی از لحاظ فرهنگ و هنر در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

نماینده اهر و هریس در ادامه به برگزاری موفق جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری موفق ۱۱ دوره این جشنواره، نشان از قابلیت های ارزشمند هنرمندان و دستاندرکاران شهرستانی می باشد که تداوم و بین المللی شدن آن آبروی منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: هنر تئاتر در ارسباران و قره داغ قدمت تاریخی دارد و انتظار داریم این وزارتخانه حمایت های ویژه ای از جشنواره تئاتر کوتاه داشته باشد که یکی از درخواست های هنرمندان تئاتر، احداث سالن اجراهای نمایشی است.

مهندس عبدالهی در پایان با اشاره به وضعیت حسین محب اهری، بازیگر مطرح و پیشکسوت تئاتر و تلویزیون کشور، خواستار حمایت های مالی و معنوی این وزارتخانه برای کمک به ادامه درمان وی شد.