به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر رحیم شهرتی فر در نشست هماهنگی دیدار مردم آذربایجان با مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد قیام ۲۹ بهمن تبریز، گفت: قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز حرکتی بود که به‌سرعت به کل کشور سرایت کرد و توانست طومار رژیم ۲۵۰۰ ساله سلطنتی را در هم بپیچد و باید خداوند را شاکر باشیم که نظامی مبتنی بر استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی در کشور مستقر شد.

وی اضافه کرد: هرسال این موهبت شامل حال جمعی از شهروندان می شود که به نمایندگی از مردم استان به دیدار مقام معظم رهبری نائل شوند و امسال نیز این دیدار طبق روال سال های گذشته برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌شرقی با تأکید بر اینکه این دیدار نشان دهنده علاقه مردم به انقلاب است، گفت: با توجه به اینکه سال جاری چهلمین سال گشت این واقعه تاریخی است، مسئولان باید تلاش خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن آن به کار گیرند.

دکتر شهرتی فر خاطرنشان کرد: صرف نظر از اشتیاق مردم استان برای زیارت مقام معظم رهبری از نزدیک، بیاناتی که ایشان در این دیدار مطرح می کنند، فرصت مغتنمی برای آذربایجان ‌شرقی و شأن و جایگاه مردم آذربایجان است.

وی بیان کرد: طی این دیدار مقام معظم رهبری نقطه‌ نظراتی حائز اهمیت مطرح می کنند که برای سال ها و ماه های آتی می تواند روشنگر و هدایت گر باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به حوادث اخیر در کشور، گفت: مقام معظم رهبری سال گذشته فرمودند که مردم آذربایجان زمان شناس هستند، این موضوع را عملاً در وقایع اخیر دیدیم که در استان ما و تبریز عزیز هیچ گونه حرکتی که بوی همراهی و حمایت از اغتشاشات باشد، دیده نشد.

دکتر رحیم شهرتی فر در پایان بیان کرد: البته ممکن است برخی عناصر ضد انقلاب به دنبال تحرکاتی در آذربایجان و تبریز هم بودند، اما هوشیاری نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی مجال حرکت به عناصر ضدانقلاب نداد.