به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، توحید اخلاقی در گفتگو با خبرنگراران با شاره به توسعه بخش ریلی استان آذربایجان شرقی، گفت: یکی از مهم ترین پروژه های ریلی، راه آهن میانه – تبریز است که امیدواریم خط میانه – بستان آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر تا پایان امسال به اتمام برسد.

اخلاقی اضافه کرد: ادامه این مسیر از بستان آباد تا تبریز در قطعات مختلف توسط پیمانکاران در حال ساخت است و هم اکنون از بستان آباد تا باسمنج عملیات زیرسازی و روسازی در حال انجام بوده که اگر در فصل زمستان پیش رو امکان ادامه عملیات اجرایی وجود داشته باشد در سه ماهه اول سال ۹۷ یک خط از این مسیر به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم ایستگاه های راه آهن و همچنین ایستگاه های موقت در بستان آباد را زودتر به بهره برداری برسانیم، تصریح کرد: با آماده سازی زیرساخت ها برنامه ریزی کرده ایم که تا پایان تیرماه ۹۷ این خط برای جابجایی مسافر آماده شود.

اخلاقی با بیان اینکه با راه اندازی ایستگاه باسمنچ، مسافران تبریز تهران و بلعکس نیز امکان استفاده از خدمات مسافربری این خط را خواهند داشت، گفت: پیش بینی کرده ایم تا تکمیل خط راه آهن از بستان آباد به تبریز مسافران را با اتوبوس به ایستگاه رسانده تا از این طریق امکان استفاده برای مسافران تبریز از خط راه آهن فراهم شود و با راه اندازی این خط میزان زمان سفر به تهران از تبریز به نصف کاهش خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی همچنین به مسیرهای راه آهن به خارج از کشور در این استان اشاره کرد و گفت: از طریق راه آهن تبریز به ایستگاه‌های مرزی رازی، جلفا و به منطقه آزاد اقتصادی ارس خط ریلی داریم و کار توسعه، بهسازی و افزایش سرعت در این مسیرها در دستور کار قرار دارد.

اخلاقی به بحث قطار حومه ای در استان اشاره کرد و گفت: قطار حومه ای تبریز و آذرشهر به دلیل داشتن شهرهای میان راهی و مراکز دانشگاهی یکی از پروژه های مهم استان است که در حال بهره برداری بوده و همچنین مسیر تبریز – سهند نیز از دیگر برنامه های شرکت عمران شهر جدید سهند است که در حال مطالعه قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی از مسیریابی برای توسعه خط راه آهن به کشور جمهوری آذربایجان خبرداد و گفت: در حال مسیریابی برای توسعه راه آهن بستان آباد – سراب و تبریز – اهر و از آنجا به مرز کشور جمهوری آذربایجان هستیم و در عین توسعه مسیر راه آهن در امتداد نوار مرزی جلفا – اصلاندوز نیز در برنامه مطالعاتی شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور قرار دارد.