به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اسماعیل عطاپور در گفتگو با خبرنگاران گفت: در ۹ ماهه سال جاری در حوزه مبارزه با کالای قاچاق بالغ‌ بر ۱۸ هزار مورد بازرسی صورت گرفته است که برای ۴۶۵ واحد صنفی پرونده تعزیراتی تشکیل و جهت رسیدگی به مراجع قانونی ارسال شده است.

وی با تأکید بر لزوم برخورد با پدیده قاچاق در مبادی ورودی و مرزهای کشور اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و عرصه را برای عرضه کنندگان و فروشندگان کالای قاچاق تنگ می کند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد بازرسی ۲۹ درصد و از لحاظ ارزش ریالی ۲۱ درصد، شاهد رشد بودیم.

عطاپور عمده گروه کالایی کشف شده در استان آذربایجان شرقی در این مدت را لوازم‌ خانگی، طلا و جواهر، لوازم‌ آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش و سیگار اعلام کرد.

وی فرهنگ سازی، ترغیب و تشویق به مصرف کالاها و تولیدات داخلی را یکی از مهم ترین فعالیت های اولویت دار اتحادیه های صنفی آذربایجان شرقی بیان کرد و اظهار داشت: برای جلوگیری از قاچاق کالا، با اقدام فرهنگی می توان نسبت به حل و فصل برخی مشکلات مربوطه در حوزه مبارزه با قاچاق کالا به راهکارهای مناسبی دست یافت.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین از کشف بیش از یک تن سیر قاچاق چینی در میدان میوه و تره بار مرکزی تبریز طی چند روز گذشته خبر داد و گفت: متأسفانه قاچاق محصولات کشاورزی بی هویت، تولیدات داخل و امنیت مردم را تهدید و بازار را آشفته می کند.

اسماعیل عطاپور در پایان خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری پلیس آگاهی استان، معاونت غذا و دارو نظارت های مستمری را به صورت شبانه روزی انجام می دهند و همه شهروندان می توانند واحد های اقتصادی متخلف را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.