به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهری و شهرداری اهر که با حضور مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، با اعلام اینکه تغییر مکرر شهردار و عدم ثبات مدیریتی در شهرداری اهر باعث شده اموال و دارایی شهرداری احصاء نشود، گفت: بایستی برای تعیین و تکلیف اموال و دارایی های شهرداری اهر کمیته ای ویژه تشکیل شود تا وضعیت اموال به طور کامل مشخص شود.

وی با ابراز تأسف از اینکه برخی سازم انها و نهاد ها از شهرداری انتظارات زیادی دارند، افزود: شهرداری باید در تمامی حوزه ها سهم خود را ایفاء کند و درخواست امکانات از شهرداری ها اشکالی ندارد ولی اینکه همیشه در هر کاری انتظار داشته باشیم نیازها را تأمین کند، قابل قبول نیست.

فرماندار اهر در ادامه با اشاره به اینکه امکانات و تجهیزات ایمنی سازمان آتش نشانی این شهرستان مطلوب نیست، گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اهر علاوه بر این شهرستان به شهرستان های همجوار نیز خدمات ارائه می دهد که امکانات موجود جوابگوی نیاز های این سازمان نیست.

محمودی ضمن بیان اینکه واحد های صنعتی و تولیدی شهرک صنعتی اهر فاقد سیستم ایمنی و آتش نشانی است، افزود: در شهر اهر بدون اینکه به مسائل ایمنی توجه شود، به ساختمان های بالای ۵ و ۱۰ طبقه مجوز ساخت و ساز داده شده که آتش نشانی اهر فقط می تواند نهایت به طبقه دوم ساختمان ها خدمات ارائه دهد.

وی با اعلام اینکه وضعیت فعلی و بافت شهر اهر نسبت به ۱۶ سال پیش تغییر نکرده است، گفت: در گذشته اقداماتی از سوی مسئولین انجام شده ولی رضایتمندی مردم جلب نشده است و برخی موانع نیز موجب شده تا مردم توسعه و آبادانی را به وضوح لمس نکنند.

فرماندار شهرستان اهر در پایان به نیمه تمام ماندن کمربند شرقی اهر نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تردد ماشین آلات سنگین از داخل شهر اهر علاوه بر ایجاد ترافیک موجب خسارت نیز می شود، طبق قانون باید در احداث چنین کمربندی، شهرداری و راه و شهرسازی مشارکت کنند که متأسفانه تاکنون چنین مشارکتی از وزارت راه و شهرسازی انجام نشده است.