به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهندس کمال امید در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهری و شهرداری اهر که با حضور مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، با اعلام اینکه شهرداری اهر ماهانه نزدیک به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان حقوق و مزایا برای پرسنل پرداخت می کند، افزود: بی توجهی به پرداخت مطالبات دولت در خصوص بیمه، برای شهرداری اهر نزدیک به ۷ میلیارد تومان بدهی به بار آورده است.

وی با ذکر اینکه با گذشت ۱۰ ماه از سال جاری، فقط ۳۰ درصد بودجه شهرداری اهر تحقق یافته است، خاطرنشان کرد: با وضعیتی که اکنون داریم پیش بینی می کنیم که شاید تا پایان سال میزان بودجه تحقق یافته شهرداری اهر به ۵۰ درصد هم نرسد.

شهردار اهر با تأکید بر اینکه زمانی که شهرداری اهر ناتوان شود، شهر نیز ناتوان می شود، گفت: شهرداری اهر با وجود نیرو های مازاد و مشکلات متعدد توانسته در امر اشتغال و اشتغال زایی نقش بسزایی در این شهر داشته باشد.

مهندس امید در ادامه گفت: شهرداری اهر نزدیک به ۵۰۰ نفر نیروی انسانی دارد که طبق چارت سازمانی ابلاغ شده می بایست ۲۰۸ نفر پرسنل داشته باشد و اغلب پرسنل فعلی شهرداری نه آزمون داده اند و نه گزینش‌ شده اند.

وی اضافه کرد: ما معتقد به تعدیل نیرو های مازاد شهرداری نیستیم ولی از گذشته برخی اقدامات در خصوص پرداخت ناحق اضافه کاری موجب شده تا پرسنل بابت زمانی که اضافه کاری نداشته اند، انتظار پرداخت اضافه کاری دارند.

شهردار اهر در پایان گفت: درآمد های محلی و مردمی حتی کفاف امورات جاری شهرداری اهر را هم نمی دهد لذا کمک های مالی دولت فقط بخشی از مشکلات مالی شهرداری را رفع می کند.