به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اولین برف نه چندان شدید از ساعات اولیه امروز (دوشنبه، ۲۵ دی ماه) و بعد از گذشت نزدیک به یک ماه از زمستان در بخش های زیادی از استان آذربایجان شرقی آغاز شده و همین بارش اندک خوشحالی فزاینده مردم و کشاورزان را در پی داشته است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، شدت برف درشهرستان های اهر، هریس، جلفا، مرند، بستان آباد، سراب، ورزقان نسبتا بیشتر گزارش شده است.

استان آذربایجان شرقی به طور سنتی همه ساله در چنین ایامی به ویژه در سال های نه چندان دور، همواره شاهد زمسنان های پر برف و سخت و سرد بوده ولی نبود بارندگی در سال جاری نگرانی هایی را در میان مردم به وجود آورده است.

رئیس پلیس راه استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار اهر خبر (اهر نیوز) گفت: هم اکنون در تمامی محورهای مواصلاتی استان شاهد بارش برف هستیم و سطح جاده ها لغزنده است، اما محور مسدودی نداریم.

سرهنگ جواد ناموران با بیان اینکه در محورهای مرند، اهر و بزرگراه شهید کسایی شدت بارش برف زیاد است، از رانندگان خواست با رعایت فاصله مطمئنه و با احتیاط تردد کنند تا از بروز تصادف زنجیره ای جلوگیری شود.

همچنین معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی نیز گفت: فعالیت این سامانه بارشی امروز تداوم داشته و از بعد از ظهر به تدریج از سمت غرب استان خارج می شود.

محمد اشجعی افزود: با عبور این سامانه از میزان ناپایداری هوا کاسته شده و دمای هوا به تدریج کاهش می یابد.

وی در پایان با بیان اینکه هم اکنون در بیشتر شهرهای استان از جمله اهر، هریس، جلفا، مرند، بستان آباد و سراب بارش برف ادامه دارد، اظهار کرد: در زمان حاضر ورزقان با ۶ درجه سانتی گراد زیر صفر، سردترین شهر استان و مراغه با ۳ درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهر استان است.