به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسین بلوکی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت راه های استان آذربایجان شرقی در پی بارش نخستین برف زمستانی گفت: از ساعت ۱۲ شب گذشته بارش ها اکثر محورهای مواصلاتی استان را تحت پوشش قرار داده است که از همان لحظات اولیه و همزمان با بارش برف، اکیپ های راهداری عملیات برف روبی و نمک پاشی محورها را انجام داده و هم اکنون تردد عادی و روان در تمامی محورهای مواصلاتی استان در جریان است.

وی با بیان این که تا کنون مشکل خاصی در این رابطه گزارش نشده است، توصیه کرد: رانندگان در چنین شرایطی و به ویژه در مواقع تردد در گردنه های برف گیر و شمال استان از زنجیر چرخ استفاده کرده و لباس گرم و پتو به همراه داشته باشند.

رئیس مرکز مدیریت راه های استان گفت: رانندگان در زمان بارش برف و ناپایداری‌های جوی، با اکیپ‌های راهداری و پلیس راه همکاری کرده و در صورت برخورد با مشکل نیز با شماره تلفن ۱۴۱ تماس برقرار کنند.

بلوکی در پایان با اشاره به اهمیت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان در شرایط ناپایدار جوی در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان، تاکید کرد: رانندگی در زمان بارش برف باید با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله‌ی طولی مناسب انجام گیرد.