اخبار شهرستان » اخبار ویژه » علمی
کد خبر : 16490
چهارشنبه - 27 دی 1396 - 20:50
امام جمعه شهرستان اهر:

لزوم استفاده از ظرفیت مراکز آموزش عالی و حوزه های علمیه در راستای وحدت حوزه و دانشگاه

امام جمعه شهرستان اهر بر لزوم استفاده از ظرفیت مراکز آموزش عالی و حوزه های علمیه در راستای وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کردند.

لزوم استفاده از ظرفیت مراکز آموزش عالی و حوزه های علمیه در راستای وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده در اولین جلسه هماهنگی برای راه اندازی دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه ضمن تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت مراکز آموزش عالی و حوزه های علمیه در راستای وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: دشمن از هر فرصتی برای اختلاف افکنی و تفرقه استفاده می کند که جامعه دانشگاهی و حوزوی وظیفه دارند آسیب ها و موانع این وحدت را شناسایی کرده و با تقویت اشتراکات و قابلیت ها از این موارد در جهت تحقق وحدت حوزه و دانشگاه استفاده نمایند.

وی تحقق این امر را در گرو استفاده از ظرفیت ها و بهره مندی از نیروهای فعال و فرهیخته در دانشگاه ها و حوزه ها اعلام کرد و افزود: انتظار داریم در راستای عملیاتی کردن این امر از تمام ظرفیت ها ،بویژه اساتید، دانشجویان، طلاب و نظرات تحقیقی و کارشناسی آنها بهره لازم و کافی را ببریم که این امر فقط با همت جمعی و تلاش جهادی محقق خواهد شد.

امام جمعه شهرستان اهر با اشاره به اینکه این امر یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از مراکز حوزوی و دانشگاهی است، گفت: امروز دشمن تلاش دارد با پروژه نفوذ، توطئه ها و هجمه های متعدد زمینه را برای ایجاد تفرقه و بدبینی در جامعه فراهم نماید و اگر مصادیق وحدت در جامعه بخصوص قشر دانشگاهی و حوزوی لحاظ شود، قطعاً توطئه و تیر دشمنان به سنگ خواهد خورد.

آیت الله حاجی زاده در پایان گفت: استکبار جهانی دریافته است که ضربه از بیرون به ایران اسلامی میسر نیست و امروز دشمن و وحدت و همدلی جامعه اسلامی را نشانه رفته که در این راستا باید همه ما هوشیار بوده و بهانه به دست دشمن ندهیم و توطئه های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی نمائیم.