به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر شجاعی در یازدهیمن جشنواره تجلیل از نخبگان علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی آموزش و پرورش شهرستان اهر با اشاره به اینکه مدارس، کانون آموختن اخلاق و زیستن با آن است، گفت: اخلاق مداری یکی از بزرگ ترین مقوله های انسانیت است که ما را با سایر موجودات متمایز می کند.

وی افزود: جهان امروز و دنیای علم آموزش نوین با روش های مدرن را از ما می خواهد که باید رویکرد آموزش و پرورش استفاده از روش های مدرن و تجهیزات هوشمند باشد.

مدیر آموزش و پرورش اهر با  بیان اینکه متأسفانه گاهی دیده می شود، اخلاق در قرن ارتباطات رسانه ای رو به افول است، گفت: آنچه که در رسانه ها و شبکه های اجتماعی فضای مجازی می بینیم، نشان از افول اخلاق است که امیدواریم دانش آموزان با آتش به اختیاری که مقام معظم رهبری فرموده اند، در این زمینه پیش قدم شده و اخلاق مداری را جایگزین بی اخلاقی های فضای مجازی کنند.

شجاعی در ادامه کسب ۳۹ رتبه زیر ۱۰۰۰ توسط دانش آموزان اهری را افتخاری بزرگ برای این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: این دانش آموزان که در کنکور سراسری رتبه زیر هزار کسب کرده اند، بدون احتساب پشت کنکوری ها است و از پشت کنکوری ها ۲۱ نفر در رشته پزشکی قبول شده اند.

وی در پایان با ذکر اینکه هشت نفر دیگر از دانش آموزان اهری به مرحله کشوری مسابقات علمی و عملی و کاربردی هنرستان ها راه یافته اند، گفت: علاوه بر این ها، سه نفر از نوجوانان اهری در جشنواره نوجوان خوارزمی کشور رتبه اول تا سوم را کسب کرده اند.