به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن یحیوی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بزرگراه خواجه – ورزقان که با حضور علیزاده نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی و مسئولین شهرستانی برگزار شد، از کندی روند احداث این پروژه در ۲ ماه اخیر انتقاد کرد و گفت: بایستی روند تکمیل بزرگراه خواجه – ورزقان به عنوان یکی از اصلی‌ ترین مطالبات مردم شهرستان، تسریع یابد و پیمانکاران سهل انگار سریعاً تعیین تکلیف شوند.

وی بر هماهنگی بین بخشی تاکید و کرد و افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان کارفرما می بایست این هماهنگی را برقرار و اراضی باقی مانده را در اسرع وقت تملک و در اختیار پیمانکاران قرار دهد تا جابجایی تأسیسات و عملیات اجرای بزرگراه سرعت گیرد.

فرماندار ورزقان تصریح کرد: در طول سال تصادفات ناگواری در جاده موجود ورزقان به تبریز روی می دهد که تمامی دستگاه های متولی باید با احساس مسئولیت بیشتری نسبت به احداث این پروژه اهتمام ورزند.

کم کاری در پروژه بزرگراه خواجه – ورزقان بازی با جان مردم است

نماینده مردم ورزقان و خاروانا نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت تسریع در روند پروژه، از کندی روند کار در ماه های اخیر به شدت انتقاد کرد و تعیین تکلیف شرکت های پیمانکار کم کار را در چند روز آینده خواستار شد.

وی با تاکید بر اینکه کم کاری در پروژه بزرگراه خواجه – ورزقان بازی با جان مردم است، گفت: یکی دیگر از عوامل کندی روند کار تملک نشدن بخشی از اراضی موجود در مسیر است که باید با اهتمام اداره کل راه و شهرسازی سریعا تملک شود.

رضا علیزاده تصریح کرد: طی توافقاتی که با شرکت ملی مس ایران از اواسط سال ۱۳۹۵ انجام دادیم، محدودیتی از لحاظ منابع مالی در این پروژه وجود ندارد و پروژه بزرگراه خواجه – ورزقان از جمله پروژه‌ ها در سطح کشور است که مشکل مالی ندارد که بر اساس آن کندی در روند احداث این پروژه به هیچ وجه قابل قبول نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اظهار داشت: پروژه بزرگراه خواجه – ورزقان از جمله پروژه های سطح استان است که انتظار می رود به جهت نبودن مشکل مالی بدون وقفه و با سرعت احداث شود.

دکتر توحید اخلاقی در پایان گفت: با پیگیری های نماینده شهرستان از سال ۱۳۹۵، مشکل مالی پروژه رفع شده و تلاش می کنیم در سریعترین زمان ممکن روند تملک اراضی اتمام و پروژه سرعت گیرد.