به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر مجید خدابخش در آئین تکریم و معارفه فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در تبریز، با بیان اینکه خون شهدا، برای ایران امنیت ایجاد کرده و این امنیت، پایدار خواهد ماند، افزود: سپاه پاسداران به عنوان اولین سازمان تشکیل یافته پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از اهمیت ویژه‌ ی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه اساسنامه سپاه پاسداران بلافاصله پس از شکل گیری هسته های آن در اردیبهشت سال ۱۳۵۸ از سوی امام خمینی (ره) ابلاغ شد، افزود: سپاه، مولود ارزش ها بوده و در قلب مردم ایران جا دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سپاه با انقلاب اسلامی عجین است، افزود: سپاه در همه مقاطع انقلاب اسلامی از حضور در جبهه های جنگ تحمیلی و مقابله با گروهک های تروریستی گرفته تا عرصه های سازندگی، فعالیت های اقتصادی و علمی و حوزه جنگ نرم، آیه «و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه» را عملیاتی کرده است.

خدابخش با اشاره به اغتشاشات اخیر در نقاطی از کشور و جریان توهین به هموطنان آذری در ورزشگاه آزادی تهران، اظهار کرد: در کنار درایت، بصیرت، هوشمندی و وفاداری مردم تبریز به آرمان ها و ارزش های انقلاب، تعامل و همکاری همه نیروهای نظامی و انتظامی نیز موجب امنیت و آرامش کامل در استان شد و مردم آذربایجان بار دیگر رو سفید شدند.

وی با قدردانی از نقش تاثیرگذار نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ایجاد امنیت و آرامش در استان، گفت: جا دارد که از شیوه مردمی ایشان که ارزشمند و در سطح کشور بی‌نظیر است قدردانی کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با تشکر از زحمات سردار کریمیان در مدت تصدی فرماندهی سپاه عاشورا، گفت: از این سردار عزیز به غیر از صلابت، صراحت، صمیمیت، مجاهدت و تعامل صادقانه چیزی ندیدیم.

در این آیین که با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، سردار سرتی‍پ دوم پاسدار عابدین خرم به عنوان فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی معرفی و از خدمات و تلاش‌های سردار غلام‌ عسگر کریمیان قدردانی شد.