به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت الله عبدالهی در برنامه کنکاش شبکه استانی سهند با اعلام اینکه اعتبارات تخصیص یافته به بخش های فرهنگی، کم و ناچیز است، افزود: باید به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال جزء اولویت های مسئولان نظام و دولت است، بایستی با افزایش اعتبارات عمرانی، کشور را به سمت تولید و اشتغال سوق دهیم.

وی در ادامه گفت: بسیاری از مشکلاتی که در کشور شاهد هستیم به دامان مجلس شورای اسلامی باز می‌ گردد و بایستی دستگاه های اجرایی قوانین ناقص که برای مردم مشکل ایجاد می کند را احصاء کنند.

نماینده اهر و هریس با ابراز تأسف از این که سیستم اداری کشور، بخش اعظمی از بودجه را می بلعد، گفت: بحث چابک سازی دولت بسیار مهم است اما متأسفانه نه دولت و نه مجلس عزم جدی در این خصوص ندارند که در این خصوص به جای اینکه با چابک سازی دولت مشکلات آینده را حل کنیم، هر روز شاهد هستیم عائله دولت افزایش پیدا می کند.

عبدالهی در ادامه با اعلام اینکه اکثر مشکل فعلی کشور، اقتصادی، صادرات و تولید است، اضافه کرد: دستگاه های اجرایی و مجلس نمی توانند از قوانین به خوبی استفاده کنند که به نظر بنده باید در بودجه ۱۳۹۷ تغییرات اساسی صورت گیرد و اعتبارات عمرانی کشور افزایش یابد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه برنامه ریزان کشور روستاها را خوب نمی شناسند و برنامه ریزی های صورت گرفته نیز به خوبی جواب نمی دهد، خاطرنشان کرد:  برخی ها در این فکر هستند که اگر به روستاها گاز، برق، تلفن و راه بدهیم، کار تمام است ولی بایستی به مشکلات اقتصادی روستاها توجه جدی داشته باشیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس یکی از بزرگ ترین مشکل روستائیان را در زمینه آب عنوان کرد و افزود: در برخی از روستاهای آذربایجان شرقی زیرساخت آب وجود دارد اما آب ندارد که طبق آمار موجود، امسال به بیش از ۵۰ روستای شهرستان های اهر و هریس با تانکر آب رسانی شده است.

عبدالهی همچنین با تأکید بر اینکه نزدیک به ۹۰ درصد بودجه کشور صرف هزینه های جاری و حقوق کارکنان می شود، گفت: یکی دیگر از مشکلات ما در سیستم اداری کشور این است که انتظار داریم همه در خدمت مسئولین باشند.

وی با اشاره به اینکه پیامد های زلزله شهرستان های اهر، ورزقان و هریس هنوز تمام نشده، بیان کرد: روستائیان در جریان زلزله فقط به بانک ها و دولت بدهکار شده اند و با توجه به اینکه در قانون پیش بینی شده وام مناطق زلزله زده سه سال استمهال و جرائم آن نیز بخشوده شود ولی تاکنون با پیگیری های انجام شده نتیجه مناسبی نگرفته ایم.

نماینده شهرستان های اهر و هریس در مجلس با ابراز تأسف از این که دانش آموزان برخی از روستاهای شهرستان اهر در کانکس تحصیل می کنند، گفت: اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اعلام کرده که نمی توان در کانکس از بخاری استفاده کرد ولی باید این را هم باید در نظر گرفت که در زمستان نمی شود در این کانکس ها درس خواند.

عبدالهی در پایان خاطرنشان کرد: روستائیان در حوزه های بهداشت و درمان، مسائل آموزشی، کشاورزی، آب شرب و کشاورزی مشکلات بسیاری دارند که اگر این مشکلات حل نشود، نمی توان گفت که توسعه روستاها وارد فاز اصلی شده است.